Při komunikaci s čínskými turisty bude Kotva používat čínské jméno

Obchodní dům Kotva cílí na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova získala své oficiální jméno pro komunikaci v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfucius Institut při Univerzitě Palackého v Olomouci a spolu se sloganem bude používáno ve všech kampaních orientovaných na čínského zákazníka – tedy především v turistických průvodcích nebo na cestovatelských serverech. Na české zákazníky novinka nebude mít žádný dopad.

Jméno 高特瓦 záměrně připomíná českou výslovnost Kotvy. Vyslovuje se „kaou-tch-ua“ a znamená „výjimečná a s vysokou kvalitou“. Slogan by se pak dal přeložit jako „Nakupujte a budete příjemně překvapeni“.

„Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy,“ uvádí Jaroslav Petrů, generální ředitel obchodního domu. „Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty.“