Telefonické hlasové zprávy dobývají obecní rozhlasy

České obce začínají využívat nový typ komunikace se svými občany. Už několik let nahrazují rozhlasy hromadně rozesílané informační SMS zprávy, těm nyní vyrostla nová konkurence: zasílání hromadných hlasových zpráv. „Funguje to stejně, jako kdybych zavolal na vybrané číslo a sdělil informaci osobně. Díky systému to však lze udělat třeba na tisíce čísel najednou a to buď namluvením vzkazu, nebo jen pomocí hlasového syntetizátoru,“ vysvětluje šéf firmy Neogenia Ondřej Švrček.

Obvolávání má podle Švrčka oproti klasickým SMS jednu ‚interaktivní‘ výhodu: služba totiž dokáže také zpětně sbírat data, a to formou klávesové volby. Jedním takovým příkladem může být třeba kontrola starších, osamělých občanů. Další variantou jsou rychlá obecní referenda s jednoduchými typy odpovědí ano/ne nebo a/b/c. V tomto případě pak digitální forma rozhlasového referenda také rychlejší a s diametrálně nižšími náklady.

Krom samotných obcí službě přišli na chuť také hasiči. „Při výjezdu jsou pro nás zásadní vteřiny. Volat každému hasiči v družstvu jednotlivě je vzhledem k okolnostem v podstatě nereálné. Tímto způsobem získám časovou výhodu a vím, že se zpráva dostane ke všem členům týmu,“ tvrdí velitel dobrovolných hasičů Brno-Královo Pole Jan Šrůtek.

Datový tarif není zapotřebí

Byť by se tak mohlo jevit, při využití nejde o datovou komunikaci, tudíž jejími příjemci mohou být všichni s telefonním číslem, nejen ti s aktivovaným datovým tarifem. „Telefonní hovor je i v ‚datové‘ době nezastupitelný komunikační kanál. Reaktivita na telefonát je velmi vysoká. Automatizované hlasové hovory, terminologicky lépe nazývané hlasové zprávy, se díky novým technologiím stávají jak samostatným nástrojem, tak doplňkem pro komunikaci marketingových i veřejných subjektů,“ dodal pro E15.cz Švrček.

Například aktivnější obec Březina odešle měsíčně průměrně do deseti takových zpráv.“Vzkaz namlouvám přímo já, protože mě občané již poznají po hlasu, a tudíž okamžitě ví, kdo jim volá,“ vysvětlil starosta obce Březina Martin Habáň. Takto nyní například pravidelně posílá pozvánky na veřejné zasedání zastupitelstva. Jednou prý pozvánku zapomněl rozeslat a na zasedání nedorazil nikdo.

Statistika využití hlasových zpráv v červenci:
– díky velkému množství krizových situací bylo odesláno až 290 tisíc výstražných SMS a hlasových zpráv. Kvůli horkému počasí byly jejich obsahem především:

  • Požáry (31 procent)
  • Varování před tropickými teplotami (22 procent)
  • Varování před nedostatkem vody a regulace spotřeby (20 procent)
  • Zákaz rozdělávání ohňů (13 procent)
  • Kontrola seniorů (8 procent)
  • Varování před prašným ovzduším (5 procent)
  • Kontaminace spodních vod (2 procenta)

Zdroj: Neogenia Voice

Originální článek naleznete na webu e15.cz.