Ženy v nákupu elektroniky dohánějí muže, kteří zase řeší úklid a žehlení

Nákup elektroniky, počítačového vybavení či automobilových pneumatik již dávno není pouze mužskou doménou. Z předvánočních statistik uplynulé kampaně „Podzimní počítání“ vyplynulo, že ženy čím dál více svoje protějšky dohánějí a v některých dříve typicky mužských kategoriích je již předehnaly. Muži zase při nákupu častěji řeší domácí práce, vaření, žehlení a nemalou mírou kupují i prostředky na péči o svůj zevnějšek.

Vybrat novou LCD/LED televizi a k ní správnou digitální anténu či set-top-box, vhodnou tiskárnu k počítači nebo externí úložiště dat… To jsou všechno oblasti, kde ženy při nakupování na internetu meziročně posilují. Například nový notebook vybírá 40 % žen, tablet dokonce o 5 % více. Oblíbené mezi ženami jsou rovněž externí baterie k mobilním zařízením – tzv. power-banky, a to s podílem 80 %. Ženy rovněž rády fotí kompaktními fotoaparáty, které oproti mužům nakupují v poměru 4:1. Flashdisky jsou s 57 % oblíbenější u žen, běžné pevné disky zase kupují spíše muži (63 %). Zajímavým artiklem jsou automatické kávovary na espresso s příslušenstvím a elektrické grily, kde ženy shodně s 85 % jasně dominují. Zmiňovanou DVB-T anténu na internetu koupí každá pátá žena, zimní nebo letní pneumatiky nakupuje online 32 % žen.

Muži se častěji starají o výběr věcí na těžší domácí práce a stavbu, kde ženy k nákupu prakticky nepustí. Zajímá je ale i úklid a vaření (mopy a příslušenství shodně s pánvemi a hrnci 30 %). Manikúru či pedikúru nebo parfém na internetu koupil již každý čtvrtý muž, horší je to s výbavou na čištění zubů, kde jsou muži daleko konzervativnější a zůstávají u klasických zubních kartáčků. Ty elektrické nakupují totiž pouze v podílu 17 %.

Ženy řeší nákupy pro děti, ať už z hlediska vybavení do škol (98 %) nebo vánočních dárků – hraček s 87 %. Muži však rovněž nezahálejí a například dětské pleny či autosedačky podporují nákupem z 30 %. Módní oblečení napříč všemi kategoriemi s 87 % jasně mluví ve prospěch žen.

Zajímavostí je i podíl prodejů krmiva pro zvířata. Ženy více nakupují pro kočky a vybírají jim konzervy, muži zase preferují psy a nejčastěji jim kupují granule. O jídlo pro malé hlodavce se starají pouze ženy, kdežto koně se 75 % opečovávají muži.