Rockaway spouští Napku, mobilní aplikaci pro mladé s vlastní platební kartou

Investiční skupina Rockaway oficiálně představila svůj nový finančně-technologický projekt, aplikaci Napku, která cílí především na mladé od 15 do 25 let a slouží primárně k okamžitému posílání peněz. K aplikaci je vydávána také vlastní platební karta MasterCard. Celý projekt vzniká od jara 2014, na starosti jej má Milan Beutl a financuje ho Rockaway spolu s BSC Praha.

Při sestavování a odlaďování tohoto produktu se vývojáři inspirovali přímo u samotných cílových skupin, pro které je Napka určena. Vychází tak z každodenních potřeb dnešních tzv. mileniálů a jejich rodičů: komunikovat mezi sebou, mít základní přehled o financích a mít možnost si je mezi sebou v reálném čase posílat. Ergonomie sociálních sítí a chatů je v Napce naprosto patrná s důrazem na maximální jednoduchost. „Za pomoci výzkumu jsme se dozvěděli, jak nakládají s financemi mladí a co je v dnešním digitálním a mobilním světě nejvíce baví. Cílem bylo poskytnout řešení, které bude přesně odpovídat jejich potřebám a spolu s nimi ho postupně vyvíjet“, dodává Milan Beutl, CEO.

Napka je koncipována jako mobilní aplikace, ke které je vydávaná vlastní platební karta MasterCard. Karta je spárována s telefonním číslem, na kterém je aplikace nainstalována, a nevyužívá ke svému provozu běžný bankovní účet. Peníze do Napky je možné zasílat v řádu sekund, a to buď prostřednictvím platební brány nebo převodem z jiné Napky. Karta umožňuje platit na internetu, bezkontaktně v obchodech v ČR i zahraničí a vybírat hotovost z bankomatu. Využití najde především jako nástroj pro rodiče, kteří s její pomocí získají prostředek pro okamžité zasílání peněz svým dětem.

Napku je možné pořídit online na www.napka.cz. V následujících měsících je v plánu vydat desítky tisíc karet a vytvořit poměrně hustou síť uživatelů. Pomoci má mimo distribuční sítě komunitně vedený marketing, kromě celorepublikové ISIC tour se s ní bude možné setkat např. na adrenalinové party High Jump nebo na prvním ročníku festivalu Utubering, který je určen primárně pro generaci mileniálů.

Rockaway s podporou BSC Napku vyvíjí od jara 2014 a jedná se o jeden z největších interních projektů chystaných na rok 2015. Naplňuje vizi tzv. company buildingu, kdy od nápadu po realizaci má celý projekt kompletně v rukách samotná společnost Rockaway. “Díky silným partnerům a know­how Rockaway v oblasti FinTech jsem přesvědčen, že přispějeme k finanční gramotnosti mladých a zároveň nastavíme nový standard v jejich nákupním a finančním chování,” komentuje vizi Jan Jírovec, Investment partner Rockaway zodpovědný za strategické aktivity.

Spolu se spuštěním prodeje odstartuje také kampaň, která se bude soustředit především na oblast on-line spolu s menší podporou printu. Rockaway spolu s partnerem ISIC chystá na konec léta tour po České republice.