Platforma pro sdílení aut HoppyGo zaznamenala nejúspěšnější letní sezonu ve své historii. Obrat společnosti stoupl o 51 procent a celkový výdělek majitelů aut na platformě vzrostl o 43 procent na 10,25 milionů korun. Počet dní, ve kterých lidé jezdili sdílenými vozy, zesílil meziročně o třetinu, a lidé si je nyní půjčují i na výrazně delší výlety.
“Naši zákazníci oceňují flexibilitu, kterou jim casharing přináší, a možnost přizpůsobit výběr vozu svým individuálním potřebám. Ve společnosti stále více rezonuje také myšlenka udržitelnosti a rozvíjející se cirkulární a sdílené ekonomiky, do níž HoppyGo svým konceptem zapadá. Na jedné straně tak jsou lidé, kteří si půjčují auto, jen když ho opravdu potřebují, a na straně druhé majitelé vozů, kteří poskytují volnou kapacitu již vyrobených aut. A získají tak zajímavý přivýdělek, který se v létě vyšplhal přes 10 milionů korun, což je o 43 procent více než loni,” hodnotí sezonu Robin Švaříček, CEO platformy pro sdílení aut HoppyGo.
![](http://newsroom.fyi.cz/wp-content/uploads/2021/10/HoppyGo-kategorie-aut.png)
Největší část výdělku připadá na majitele vozů ŠKODA AUTO. Sdílené vozy této automobilky přinesly svým majitelům 3,3 milionu korun a Škoda se tak stala suverénně nejžádanější značkou. Nejpopulárnějším modelem s podílem 1,21 milionem korun byla Škoda Octavia. Pořadí žebříčku nejžádanějších karosářských provedení ale bylo poměrně vyrovnané. Nejpopulárnější hatchback s 1,619 milionem korun stíhal sedan s limuzínou s 1,617 milionem, následovala kategorie MPV s 1,614 milionem a kombi s 1,586 milionem korun výdělku pro své majitele. Příslovečným skokanem roku se z hlediska zájmu zákazníků v letní sezóně 2021 staly karavany.
typ vozu | rozdělený zisk za kategorii vozu |
hatchbacky | 1 619 170 Kč |
sedany a limuzíny | 1 617 002 Kč |
MPV | 1 614 672 Kč |
kombi | 1 586 890 Kč |
SUV | 1 029 163 Kč |
kabriolety | 955 156 Kč |
karavany a dodávky | 747 356 Kč |
ostatní | 558 785 Kč |
kupé | 459 880 Kč |
liftbacky | 33 080 Kč |
pickupy | 19 891 Kč |
“Počet zápůjček je v prázdninových měsících tradičně vyšší. A i díky tomu, že lidé mohli s uvolněním omezení způsobených pandemií více cestovat, rostl zájem o jízdu sdílenými auty. Carsharing v podání HoppyGo je otevřená filozofie, spojující flexibilitu a možnost přizpůsobit se momentálním potřebám, kterou zákazníci letos ocenili ještě víc. Ať už při výletu kabrioletem k rybníku nebo v prostorném kombíku na cestě k moři, ” vysvětluje Švaříček.
Souhrnný počet dní, ve kterých jsou konkrétní auta zapůjčena zákazníkům, dosáhl letos v období od července do 20. září hodnoty 20 260. To je o třetinu víc než ve stejném období loňského roku, kdy HoppyGo napočítalo 15 195 rental days.
“Zejména z karavanů a obytných dodávek se v nejvytíženějších prázdninových týdnech stávalo téměř nedostatkové zboží. Poptávka po nich stoupla oproti zbytku roku násobně. Nejčastěji sdílenými auty byly ovšem i během prázdnin kombíky. Ve všech segmentech přitom léto 2021 překonalo předchozí rok a letní sezona 2021 proto končí rekordními čísly,” vysvětluje zájem Švaříček. HoppyGo letos navíc vyšlo vstříc rekordně vysoké poptávce po karavanech a obytných dodávkách. Majitelům “mobilních domovů”, kteří své vozy zařadili na platformu, mimořádně nabídlo garantovaný výdělek 15 tisíc korun.
S novými zákazníky 65krát kolem světa
Spolu s rental days stoupl i počet dní, na které si lidé vůz během jednoho výletu průměrně půjčují, a to z loňských 4,6 na letošních 5,3 dne. Za nárůstem stojí právě přibývající počet lidí, kteří jezdí sdíleným autem na “velkou” dovolenou, tedy na týden a déle. Průměrný počet kilometrů najetých během zapůjčení vozu je přitom 684. V součtu tak lidé s HoppyGo najeli během letošního léta 2 638 860 kilometrů, což odpovídá 65 cestám kolem světa.
Během prázdnin si aplikaci HoppyGo nainstalovalo dalších deset tisíc lidí, a nyní je tak na platformě registrováno přes 136 tisíc uživatelů. Nejsilnější byla z hlediska zájmu nových zákazníků polovina měsíce srpna. Během druhého srpnového týdne přibylo rekordních 820 nových uživatelů.
Vůbec poprvé dostali příležitost vyrazit na dovolenou ve sdílených autech zákazníci v Polsku a na Slovensku, v zemích, kde HoppyGo letos spustilo služby pro sdílení vozů pro lokální zákazníky.
Platforma pro sdílení aut mezi uživateli HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility ŠKODA AUTO DigiLab, završila loňský rok s 81% růstem oproti roku předchozímu a překonala hranici 130 tisíc registrovaných uživatelů. V rámci svého dalšího rozvoje expandovala do Polska, kde s konceptem P2P carsharingu zastává roli průkopníka. Nabídka aut HoppyGo je dostupná ve všech velkých městech a cílem v rámci střednědobého horizontu je postupné pokrytí celého Polska. Další zemí, kterou si HoppyGo vybralo k expanzi, je Slovensko, kde jsou kompletní služby dostupné v Bratislavě a okolí, rovněž s cílem postupného pokrytí celé země.