Pepa.cz slaví 5 let a miliardu obratu

Slevový portál Pepa.cz slaví 5 let na českém trhu. Přestože první nabídky zákazníkům přinesl v lednu roku 2011 se zhruba půlročním zpožděním za svou tehdejší největší konkurencí, brzy se zařadil do první pětky nejúspěšnějších portálů. Dnes je s ročním obratem 363 milionů korun, návštěvností 1,5 milionu uživatelů měsíčně a 500 – 800 aktivními nabídkami denně dvojkou na trhu, aniž by kdy změnil vlastníka nebo vedení. Od roku 2012 provozuje také svůj slovenský projekt Jožko.sk.

Pepa.cz bude své narozeniny slavit v průběhu celého ledna. Zákazníkům je k dispozici stránka s nabídkou nejúspěšnějších dealů za celou dobu jeho existence, které byly prodány v počtu desítek tisíc kusů. Kromě toho Pepa nabídne novým i stávajícím zákazníkům narozeninové slevy.

„Narozeniny nejvíc oslavíme především se svými věrnými zákazníky, kterým chceme poděkovat za jejich loajalitu. Bez nich by Pepa.cz nebyl tam, kde je nyní,“ uvádí Jana Bačová, šéfka marketingu Pepa.cz. „Výše narozeninové slevy bude tedy odvozena od délky a intenzity vztahu, který máme s daným zákazníkem navázaný.“

Právě zvýšení loajality zákazníků a navýšení počtu opakovaných nákupů bude podle Pepy formovat slevový trh v blízké budoucnosti.

„Za pět let se trh významným způsobem změnil, celá řada kdysi neotřesitelných hráčů ho opustila. Prokázalo se, že kvalita jednotlivých nabídek je z dlouhodobého hlediska důležitější než kvantita,“ zmiňuje Petr Sýkora, výkonný ředitel Pepa.cz. „Což plně koresponduje s naší filosofií, díky které se většina zákazníků vrací a pravidelně narůstá průměrná hodnota prodaného voucheru. Dnes se lidé s Pepou nebojí nakupovat například pobyty v zahraničí v celkové ceně vyšších tisíců korun.“

Pepa.cz 2011 – 2016 v číslech:

  • počet zákazníků: 500 tis.
  • celkový obrat: miliarda
  • počet spuštěných nabídek:20 330
  • vývoj návštěvnosti: v roce 2011 průměrně 50 tisíc uživatelů za měsíc, nyní kolem 1,5 milionu uživatelů měsíčně.
  • počet členů Pepova týmu: >50
  • počet podpořených charitativních projektů: 20
  • historicky nejoblíbenější nabídky:
    • Vstup do dětského centra (prodáno více než 20 000 x)
    • Adventní zájezdy (prodáno více než 14 000 x)
    • Pobyt v luxusním brněnském hotelu (prodáno více než 9 000 x)
    • Originální fotodeka (prodáno více než 6 000 x)
    • Plavba po řece s rautem (prodáno více než 5000 x)
  • nejsilnější kategorie: cestování (78 %), nabídky lokálních služeb (12 %), zboží (10 %)
  • největší skokan: Cestování – Pepa se na něj vždy soustředil nejvíce, po pěti letech na trhu jsou kritéria kvality jednotlivých cestovatelských dealů velmi vysoká.
  • největší sešup: Móda – Přestože ji Pepa uměl v počátcích prodávat, postupem času si lidé našli portály, které se na ni 100% orientují.