Do čela marketingu knižního secondhandu Knihobot nastupuje David Novák. Za sebou má více než 13leté působení ve Vodafonu, kde měl na starost tvorbu a řízení marketingové strategie segmentu spotřebitelů, nákup a distribuci mobilních telefonů a následně pak digitální transformaci společnosti. V Knihobotu povede marketing napříč trhy. Speciálně se chce zaměřit na posílení a etablování značky v Německu tak, aby se i přes nenápadnou kategorii knih z druhé ruky stala silným knižním hráčem.
David Novák (43) přichází do Knihobotu po otcovské dovolené, během které působil jako expert na firemní kulturu a inovace. Spolupracoval například s inovačním studiem Pábení, které pomáhá organizacím hledat cestu k udržitelné budoucnosti. Většinu své profesní dráhy pracoval pro telekomunikační společnost Vodafone, kde v průběhu 13 let získal široké zkušenosti v oblastech nákupu a prodeje terminálů, marketingu služeb i řízení komplexních změn.
V Knihobotu bude mít na starost vedení marketingových aktivit jednotlivých zemí a vytvoření strategie, která značku dokáže posunout především na zahraničích trzích, kam firma vloni expandovala.
„Knihobot každý den ukazuje, že najít a vyřešit opravdový uživatelský problém je recept na úspěch v každé kategorii. V Německu chci za dva roky dosáhnout toho, co v Česku trvalo roky tři. Máme fungující byznys model, skvělý tým a není nic lepšího než společně bojovat za to, aby mohlo víc lidí přečíst víc knížek,“ věří David Novák.
Výběr nového CMO byl pro Knihobot dlouhým a náročným procesem. Firma hledala zkušeného marketéra, který dokáže pracovat s rozdíly na jednotlivých trzích a zároveň udržet jednotný cíl a směr značky. Novák podle Dominika Gazdoše, zakladatele a CEO Knihobotu, splňuje vše potřebné. „David je od první chvíle člověk na svém místě. Má vizi, strategické uvažování a skvělé manažerské dovednosti, které jsou pro rozrůstající tým potřeba. Věřím, že značka se pod jeho vedením v zahraničí rychle etabluje.“
Vybudovat sebevědomou značku v nenápadné kategorii
Knihobot chce být i v Německu sebevědomou značkou, k tomu ale podle Nováka nestačí kopírovat úspěšné strategie z Česka. Firma se nyní soustředí na hluboké porozumění místnímu trhu, jeho zákonitostí, a především na poznání místních čtenářů. „Každý týden mluvíme s německými zákazníky, kteří jsou u nás poprvé, a zjišťujeme, jak objevili naši službu a jaká je jejich zkušenost. Výstupy sdílíme se všemi zaměstnanci Knihobotu a společně vymýšlíme, jak tomu přizpůsobit naši strategii na úrovni produktu i marketingu,“ přibližuje nejbližší plány David Novák.
V budoucnu se chce Knihobot v Německu stát značkou, kterou si vybaví každý, když se řekne knihy z druhé ruky, a která bude mít silnou komunitu i renomé pro partnerství a spolupráce nejen v oblasti kultury. Své pevné místo chce získat i na poli re-commerce, kde v zahraničí dominují především marketplaces.