Lokni si na PR vybral FYI Prague, společně se zaměří na témata udržitelnosti a profilaci business modelu

Český startup Lokni, který nabízí chytré filtrační systémy na kohoutkovou vodu, vstupuje do další fáze strategického rozvoje. Společnost se již úspěšně etablovala v akademické sféře – v prostorách kampusů univerzit – a nyní chce se svým řešením oslovit i veřejný sektor a komerční B2C prostředí. S ucelenou strategickou komunikací mu pomůže agentura FYI Prague.

Startup Lokni vyvíjí vlastní unikátní řešení na filtraci vody, které od roku 2017 dodává na české univerzity. Automaty aktuálně provozuje na 54 fakultách a využívají je i desítky firem, přičemž aplikace Lokni má již 55 tisíc uživatelů. V letošním roce chce firma vstoupit i do veřejného prostoru a připravuje také B2C variantu svého produktu. 

Lokni vstoupil na trh s cílem nabídnout zdravou alternativu k balené vodě, jejíž spotřeba vede k nadprodukci plastového odpadu a výrazně tak zatěžuje životní prostředí. Spolupráce Lokni s FYI Prague se tak zaměří především na vyhledávání příležitostí a komunikaci klíčových ESG témat s využitím relevantních stakeholderů a spoluprací s institucemi jako například SZÚ. 

„Kromě akademické sféry chceme v letošním roce oslovit také další veřejné instituce a firmy, proto jsme hledali PR partnera, který má zkušenosti nejen se startupy, ale i veřejným sektorem. FYI Prague nás zaujali svým kreativním přístupem a schopností podívat se na komunikaci opravdu komplexně,“ dodává Martin Václavík, CEO Lokni.

Kromě ESG témat bude jedním z komunikačních cílů přiblížení samotného modelu fungování startupu. Ten v podobě sekundárního byznys modelu staví také na pronájmu reklamní CLV plochy u automatů, díky kterému mají uživatelé univerzit či jiných uzavřených kampusů vodu zdarma či za mírný poplatek. Náklady na provoz pak hradí partner, který může reklamou oslovit své zákazníky či uživatele. Firemní instalace zase přinášejí zajímavý benefit pro zaměstnance, a pro společnosti zároveň způsob, jak plnit jejich ESG závazky z hlediska omezování plastových obalů.

„Líbí se nám celková filozofie značky Lokni, která dává smysl a snaží se svým produktem zlepšit veřejný prostor. Navíc za ní stojí lidé, kteří projektu skutečně věří a vše dělají s neskutečným zápalem. Věřím, že společně dokážeme posunout značku zase o kus dál,“ komentuje Jan Řezáč z FYI Prague.

V nejbližších měsících plánuje Lokni vstoupit do veřejného prostoru. Lidem tak přinese benefit v podobě zdravé kohoutkové vody s počátečním kofinancováním provozu a firmám pak rozšiřující se síť CLV reklamních ploch.