Logistický startup DoDo roste: Roční obrat 60 milionů a přes 450 000 doručených zásilek

  • Čtyřnásobný nárůst počtu objednávek oproti loňskému roku
  • Tým se rozšířil na 400 kurýrů a 140 aut
  • Rostoucí síť klientů využívajících službu last mile delivery

Startup DoDo z portfolia e-commerce akcelerátoru Inveo dále strmě roste. Chytrá kurýrní služba vykázala meziroční více než 500 % růst a obrat ve výši 60 milionů. Spolu s tím došlo i k navýšení počtu kurýrů, kteří v Praze, Brně, Plzni a Bratislavě plní přání zákazníků, na více než 400. Počet odbavených zásilek za rok 2018 vzrostl na téměř půl milionu. V roce 2018 se DoDo chystá expandovat do zahraničí.

Od založení v roce 2016 služba DoDo neustále roste, a to i díky B2B spolupráci s partnery, kterým poskytuje servis v oblasti tzv. poslední míle. K doručení svého zboží ji využívají obchody jako Mall.cz, Comgate, Datart, iStyle, Urbanlux a další. Kurýři DoDo také rozvážejí fast food občerstvení společností KFC, Burger King, Pizza Hut nebo Bageterie Boulevard.

V uplynulém roce se počet objednávek DoDo zčtyřnásobil. Auta společnosti, kterých je aktuálně 140, za rok najezdila téměř 7 milionů kilometrů a kurýři pěšky ušli skoro 8 tisíc kilometrů a za využití MHD pěšáci urazili po Praze 13 tisíc kilometrů. „Naši kurýři jsou v 31 % studenti, kteří mají blízko k firemní filozofii DoDo a zároveň vítají pohyb v terénu. Ze 77 % jde o muže, přičemž věkový průměr u kurýra je 25 let,“doplňuje Michal Menšík, CEO DoDo.

Zákazníkům kurýři DoDo pomáhali vloni řešit řadu standardních i méně obvyklých problémů – od odchytu kobylky přes zavření okna až po držení stolu v restauraci kvůli rande. Nejmenší doručenou věcí byla SIM karta do mobilního telefonu, nejvíc práce pak dalo křeslo a vánoční stromeček.

I v roce 2018 se služba DoDo zapojila do aktivit na podporu společenské zodpovědnosti. Společnost tak věnovala kapacitu svých kurýrů například při sbírce potřeb pro školáky z dětských domovů a pomohla také při doručování dárků organizace Radost dětem pro onkologicky nemocné děti.

V rámci aktivní snahy o ochranu životního prostředí se společnost přihlásila k závazku čisté mobility a v jeho duchu má 95 % využívaných automobilů pohon na CNG. Zároveň zavedla cyklokurýry, kteří se mohou po centru města pohybovat mnohem efektivněji a rychleji než řidiči v autech a šetří tak životní prostředí. Za loňský rok tak ušetřili přes 355 tun CO2.

Následující rok se kromě dalšího zkvalitňování služeb ponese také ve znamení postupné zahraniční expanze. Kromě Polska by se ve druhém čtvrtletí služba měla rozšířit také do Maďarska, zatím v pilotním režimu pro B2B klienty.

O startupu DoDo

DoDo je vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba, která na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru je služba schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb či vyzvednutí obleku z čistírny. To vše v řádech desítek minut či v případě složitějšího zadání několika hodin. Pro e-shopy a e-commerce služby v rámci B2B pak funguje jako vysoce kvalitní, spolehlivé a „feedback-friendly“ řešení poslední míle. V současné době působí DODO v Praze, Plzni a Brně, kde má dohromady asi 400 kurýrů. Využívá kompletně vlastní infrastrukturu včetně vozového parku, který čítá přes 140 automobilů.

O společnosti Inveo

Největší český e-commerce akcelerátor je většinově vlastněný e-commerce expertem Michalem Menšíkem, který mimo jiné stojí za projekty Slevín nebo PayLo. Kromě vlastní e-shopové platformy nabízí tailor-made mailingovou službu Mailforce, službu pro analyzování emailingů Mailytics a od roku 2017 také osobní asistenční službu DoDo. Ve svém portfoliu spravuje e-commerce aktivity brandů jako Asko, L’Oréal, Alpine Pro, Bambule, Teta nebo Douglas.

DoDo_infografika_2018