Košík představil sekci „Můj Košík“. Nově příchozím nabídne rychlý nákup, stálým zákazníkům personalizovanou nabídku

Otevřít stránky online supermarketu Košík.cz a během tří minut naklikat týdenní nákup, i když jste zcela nový zákazník. To přináší „Můj Košík“ – nová funkce, která každému zákazníkovi sestaví online supermarket na míru. V něm nalezne osobní předvýběr položek, které může do košíku přidávat rychleji, než kdyby procházel celou 16tisícovou nabídku. Nakupování se tak pro stávající i nové zákazníky ještě více zpřehlední.

Rychlý základní nákup, který „Můj Košík“ sestaví pro nové zákazníky, obsahuje několik stovek produktů, předvybraných z celkového sortimentu čítajícího 16 000 položek a roztřízených po jednotlivých kategoriích. Zákazníci se tak během několika sekund mohou seznámit s přehledným seznamem nejkupovanějších potravin, hygienických potřeb a potřeb pro domácnost, seřazených podle celkové obliby mezi ostatními zákazníky.

Největší úsporu času však Můj Košík přinese všem pravidelně nakupujícím. Již po prvním nákupu totiž začne zobrazovat potraviny a další zboží podle toho, jak často se objevily přímo v nákupním košíku konkrétního zákazníka. Není tak třeba často nakupované položky dohledávat z nákupních seznamů předchozích nákupů nebo se spoléhat pouze na sekci oblíbených produktů, do které musí zákazník přidat své favority manuálně.

Každý produkt, který zákazník v minulosti nakoupil, bude zároveň všude v e-shopu nově označen zelenou ikonou. Své favority tak každý pozná i při brouzdání jednotlivými kategoriemi.

„Každá domácnost má asi dvě až tři stovky položek, které se v průběhu celého roku objevují v jejích nákupech pravidelně. Určitě to znáte sami – jsou to oblíbené bagety, chleba, který vám doma vždycky dlouho vydrží, jogurty, konkrétní typ olivového oleje nebo farmářské kuře, které vám prostě chutná víc než ostatní. Aby se mezi šestnácti tisíci položkami neztrácely, vytvořili jsme pro ně takový malý e-shop pro každého na míru – Můj Košík,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „Stávajícím zákazníkům přinese vše co mají rádi na jednom místě, pro nové zákazníky to bude první sekce, kde začnou objevovat rychlost a jednoduchost online nákupů.“

Právě zákaznická zkušenost nových zákazníků je pro Košík klíčová. Jen za poslední rok jich získal desítky procent a noví stále přibývají. A čím jednodušší jsou jejich první online nákupy potravin, tím větší je šance, že u nich do budoucna zůstanou. Platí to i pro zcela nové zákaznické skupiny – například seniory nebo domácnosti z odlehlých koutů republiky, pro které Košík nahrazuje vzdálený supermarket.

I proto Košík investuje do celé řady zlepšení. Na začátku září představil zcela přepracované vyhledávání, díky kterému se nákup i pro nezkušeného zákazníka stal dílem 15 minut. Zároveň zrychlil čas doručení nákupů – na 60 % území Prahy a středních Čech dokáže Košík nákup přivézt už za dvě hodiny od objednání, v další regionech pak již za 4 hodiny.

„V posledních měsících jsme se snažili zrychlit a zjednodušit nákup na Košíku pro stávající i nové zákazníky. A teď můžu s čistým svědomím říct, že nikdy nebylo nakupování na Košíku intuitivnější a rychlejší,“ zmiňuje Jeřábek. „A s novinkami rozhodně nekončíme. Jak už jsme v minulosti zmiňovali, chceme být v zákaznické zkušenosti při nákupu jedničkou mezi online supermarkety nejen v Česku, ale brzy i v celé Evropě. A to jak při nákupu z počítače, tak tabletu nebo telefonu.“