Informačním SMS se v Česku a Slovensku daří. Nově je využívá Dr. Max, Eismann a Praha 16

SMS si na rozdíl od e-mailu přečte každý, a to téměř okamžitě. To vítají společnosti Dr. Max, Eismann a Městská část Praha 16. Tyto subjekty začaly využívat firemní SMS bránu neoGate od společnosti Neogenia. Díky ní mohou rozeslat informační či notifikační SMS občanům či svým klientům a získat tak od nich i zpětnou vazbu.

Podle statistik neoGate zájem o informační SMS neustále roste, jen loni jich touto službou bylo odesláno přes 57 milionů, a to ve finančním objemu až 39,9 milionu korun. SMS zpráva má mezi všemi kanály pro rychlé informování výsadní postavení. Na rozdíl od telefonického hovoru nikoho neruší, přečte si ji většina příjemců a má obrovskou penetraci díky vysokému zastoupení mobilních telefonů v populaci.

Dr. Max prostřednictvím neoGate odbavuje veškeré notifikační SMS zprávy pro online nákupy na Slovensku. Síť lékáren je přítomná ve více než dvou stech městech po celém Slovensku. V případě nákupu na dobírku a osobního odběru v devadesáti městech je možné notifikační SMS využívat jako jeden z důležitých komunikačních kanálů směrem k nakupujícím, kteří budou snadno a rychle informováni o expedici objednávky a datu jejího doručení. „Našim zákazníkům nabízíme vždy maximální služby. Jsme s nimi v neustálém kontaktu a dáváme jim informace, které očekávají. I proto jsme se rozhodli používat službu pro rozesílání SMS,“ řekl Tomáš Schuchmann, eCommerce manažer Dr. Max.

Společnost Eismann, která v roce 2013 po akvizici Family Frost International vstoupila na český trh, se také rozhodla využívat možnost komunikovat se svými zákazníky prostřednictvím zpráv. Díky této službě hromadně rozesílá SMS o tom, kdy je navštíví předem domluvený obchodním zástupce, aby se mohli poradit, jaké nové zboží si mohou zakoupit.

Městská část Prahy 16 oslovuje touto službou své občany a zasílá jim důležité a aktuální informace například o plánovaných odstávkách vody, uzavírkách ulic, či o administrativě městské části. V loňském roce tímto systémem od Neogenie odeslaly obce 1,5 milionu SMS.

„SMS zprávy se osvědčily jako komunikační kanál nejen pro internetové obchody, ale i pro krizové řízení. Díky tomu tak městské části mohou například dát vědět svým občanům, v jaké ulici najdou cisternu s pitnou vodou, pokud praskne vodovodní řad. NeoGate lze snadno obsluhovat přes webové rozhraní kdekoliv na světě,“ uvedl Ondřej Švrček, obchodní ředitel společnosti Neogenia.