Vliv imigrantů na nákladní dopravu

Aktuální vlna uprchlíků, mířících do evropských zemí, činí problémy při dopravě zásilek. Podle údajů společnosti Smartex se potíže vyskytují zejména v kamionové dopravě. Naopak letecké dopravy se tato záležitost netýká. 

Nákladní doprava se s nelegálními uprchlíky setkává běžně. V posledních měsících, díky současné uprchlické vlně, se tak děje ve větší míře, a to nejen na místech, které jsou pro ně tranzitní. Jde zejména o hraniční pásma a přístavy, které jsou doslova v obležení utečenců.

Silniční přeprava má problém

K největším pozorovatelným problémům dochází v silniční dopravě. Zásilky jsou vykrádány, uprchlíci se ve snaze propašovat se do dané destinace schovávají v kamionech na různých místech a ohrožují životy jejich řidičů. Na denním pořádku jsou rozřezané plachty, překážky na silnici a hlavně spousta černých pasažérů, za které řidičům hrozí vysoké pokuty. Aktuálně vůbec největší problémy byly zaznamenány na nákladních automobilech stojících ve frontách na hranicích a také v Calais, kde se coby černí pasažéři snaží běženci dostat přes kanál La Manche z Francie do Velké Británie. V důsledku to může znamenat, že zásilky dorazí s velkým zpožděním a v některých případech vůbec. Firmám tak přibývají problémy, které musí řešit. Ale nemusely by.

„Na leteckou přepravu zásilek nemá uprchlická krize prakticky žádný dopad. V této souvislosti pozorujeme znatelný nárůst počtu leteckých zásilek v rámci Evropy, a to i u zákazníků, kteří využívají především pozemní přepravu. Tyto firmy jednoduše potřebují jistotu, že jejich zboží dorazí k příjemci bezpečně, nepoškozené a včas,“ řekl Alexandr Michaljanič, jednatel společnosti Smartex, poskytující mezinárodní kurýrní služby. Globální služby letecké nákladní přepravy jsou schopny splnit většinu potřeb, které se týkají přepravní doby – od spěšných po běžné mezinárodní letecké nákladní zásilky – a tím tak nabízí nejvhodnější možnost pro jejich dopravu.

Úprava služeb

Na straně dopravců dochází k řadě úprav. Zpřísňují se pravidla a kontroly zásilek, potažmo přepravních vozů tak, aby se snížila míra možnosti nechat se jejich prostřednictvím přepravovat. Dopravci v důsledku změn paradoxně dokáží zkultivovat své služby, což zákazníci ocení. Pokud by v konečném důsledku bylo nutné zpřísnit kontroly či snad uzavřít hranice, bude to mít velmi vážné důsledky pro plynulost tranzitu kamionové dopravy a náklady na přepravu.