HoppyGo má za sebou rekordní léto. Češi při cestování za dovolenou čím dál více spoléhají na P2P carsharing

HoppyGo má za sebou velice úspěšnou letní sezonu. V červnu, červenci, srpnu a září najezdili zákazníci prvního P2P carsharingu v České republice přes 1,6 milionu kilometrů a průměrná doba zápůjčky poprvé překonala 4 dny. Uživatelé tak auta využívají déle a na stále delší trasy. Na platformě HoppyGo je k dispozici přes 1500 vozů všech kategorií a další stále přibývají.

První český peer-to-peer carsharing v létě zaznamenal strmý růst poptávky po sdílení vozů. Zákazníci si za tři letní měsíce vypůjčili vozidla na celkem o 1000 dnů více než v celé první polovině letošního roku. Firma rovněž zaznamenala nárůst v počtu registrovaných uživatelů. Těch je nyní přes 60 000 a jejich počet tedy od začátku letošního roku vzrostl o 35 %. Délka zápůjčky v létě poprvé překročila průměrně 4 dny a uživatelé se zapůjčeným vozem průměrně najeli 680 kilometrů.

Nárůst poptávky se projevil i v meziročním srovnání. Oproti stejnému období roku 2018 o 17 % vzrostl celkový počet cest, na které si uživatelé auta zapůjčili. Významně se navíc prodloužila celková ujetá vzdálenost. Zatímco v létě (červenec-září) loňského roku ujeli zákazníci HoppyGo 720 tisíc kilometrů, letos to bylo již 1,2 milionu km.

Právě dlouhé nájezdy značí využití carsharingu k letním cestám na dovolenou u moře či delším výletům v okolí České republiky. Nejdelší letní zápůjčky obsáhly přes 5 tisíc kilometrů. Registrovaní uživatelé k dlouhým cestám využívali spíše větší vozy typu VW Transporter, což dokresluje záměr jet na dlouhý výlet či dovolenou. Okolo sedmisetkilometrového nájezdu se pak pohybují cesty oblíbenými vozy, jako jsou ŠKODA OCTAVIA nebo RAPID, které lze využít na kratší, ale zároveň pohodlný výlet s rodinou či přáteli. K nejkratším cestám, kde hraje roli především zážitek z jízdy, uživatelé často volili kabriolety či sportovní roadstery.

„Letošní léto pro nás bylo zlomové v tom, že se lidé naučili půjčovat si přes HoppyGo auta i na delší výlety včetně zahraničních dovolených. Zároveň naši uživatelé sahali po mnohem širší škále vozů z naší nabídky, která čítá přes 300 různých modelů. V HoppyGo již skutečně vnímáme znatelný posun v náhledu na vlastnictví auta a čím dál více lidí je ochotno vůz sdílet a minimalizovat tak svůj dopad na životní prostředí. Tento trend je pro nás povzbuzením na cestě k dalším inovacím a naši zákazníci se již velmi brzy dočkají skvělých novinek, které jim peer to peer carsharing opět o něco přiblíží a usnadní jeho pravidelné využívání,“ komentuje uplynulou letní sezónu Matej Lupták, CMO ze společnosti HoppyGo.

Zákazníci a majitelé vozu se po každé ukončené zápůjčce vzájemně hodnotí. Průměrná známka činí 4,89 z 5 hvězdiček, což dokresluje pozitivní zkušenost, kterou uživatelé služby mají, a to jak na straně uživatele, tak na straně majitele vozu. „Můžeme potvrdit, že naši uživatelé se ke službě rádi vrací a využívají HoppyGo i díky kvalitě vozů a atraktivní ceně zápůjčky. Vedle velkého zájmu nových uživatelů registrujeme i návrat zákazníků, kteří byli se službou již dříve spokojeni,“ dodal Matej Lupták.

HoppyGo_app_image