DoDo vstupuje do Maďarska a pokračuje v expanzi na Slovensku

Logistický startup DoDo, spadající do portfolia investiční skupiny V-Sharp Michala Menšíka, pokračuje ve své zahraniční expanzi. Po vstupu do sousedního Polska a na Slovensko, kde DoDo postupně otevírá další města, vstupuje logistický startup také do Maďarska. DoDo v posledních měsících pokračuje v silném růstu, podpořeném i celkovým zrychlením digitalizace retailu v důsledku koronavirové krize, a firma je na dobré cestě již začátkem léta překonat obrat za celý loňský rok.

Klíčem k dalšímu růstu DoDo je kromě dalšího posilování pozice na domácím trhu i právě zahraniční expanze. DoDo proto v návaznosti na zájem ze strany stávajících partnerů dál rozšiřuje své služby po regionu a o několik měsíců dříve, než bylo původně v plánu, vstupuje do Maďarska. DoDo tak pokračuje v naplňování své ambice stát se jedním z předních evropských hráčů na poli řešení poslední míle.

V Maďarsku startup zajišťuje logistiku pro významného nadnárodního hráče na poli prodeje potravin. Zároveň jedná s řadou dalších stávajících i potenciálních partnerů, kteří působí na maďarském trhu. Po rychlém otevření pobočky se počítá se 70 novými kolegy, kteří budou zpočátku působit ve městech Szombathely, Tatabánya, Miskolc a brzy také v Budaörs.

„Expanze do zahraničí je pro nás jednou z letošních priorit. V rámci rozšiřování našich služeb přes hranice nám velmi pomáhají stávající nadnárodní partneři, kteří jsou dlouhodobě spokojeni s našimi službami v Česku a chtějí stejně kvalitní logistiku poslední míle využívat i na zahraničních trzích. V zahraničí se nám pak přirozeně otevírá cesta i k dalším lokálním firmám, které mají o naše logistické služby zájem,” komentuje expanzní strategii firmy CEO DoDo Michal Menšík.    

Na Slovensku je již provoz ustálen a DoDo po vstupu do největších metropolí expanduje i do dalších slovenských měst jako Banská Bystrica, Poprad či Trenčín. Prioritou pro DoDo ale přirozeně zůstává také expanze po České republice. Zde DoDo v současné době působí v Praze spolu s přilehlými městy, jako jsou Říčany, Beroun, Kladno, dále pak například v Brně, Plzni, Ostravě, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Kolíně či Prostějově. Pro letošek se ale počítá i s dalšími městy.

„DoDo stojí na pokročilé logistické platformě, která kompletně řídí logistické procesy, koordinuje kurýry, hlídá efektivitu, plánuje trasy a podobně. Naší velkou výhodou je, že je celá platforma od začátku vyvíjena tak, aby ji bylo snadné modifikovat pro různé trhy. Otevření nového města ani celkové škálování našich služeb pro nás proto není žádným velkým problémem,“ popisuje Michal Menšík výhody primárně technologického zaměření startupu DoDo.

Pilířem zahraniční expanze je aktuálně segment rozvozu potravin „DoDo Fresh“, ve kterém je startup velmi silný. Aby firma mohla v tomto specifickém a logisticky náročném segmentu ještě progresivněji inovovat a pokračovat v rychlém růstu, rozvoz potravin byl oddělen právě do této specializované divize. Ta letos v březnu – po necelém půlroce od založení – zaznamenala na lokálním trhu zhruba 50% nárůst objednávek, přičemž na rozvoz potravin pro online supermarkety Košík, Rohlík a TESCO bylo během března vyčleněno o zhruba 50 vozů a 200 kurýrů více než o měsíc dříve.

Citylogistická služba DoDo se po zhruba čtyřech letech existence významně rozrostla. Pro DoDo dnes pracuje zhruba 1 000 lidí a jeho vozový park aktuálně čítá přes 400 automobilů. V roce 2019 se technologický startup DoDo s tržbami ve výši 250 milionů korun poprvé od svého vzniku dostal do pozitivní ekonomické bilance.

Mensik_Michal_1