Česká muzea jdou s dobou, využívají trendy mobilního marketingu

Zastavit se u muzejního exponátu, načerpat o něm informace či si zahrát vědomostní hru a získat cenu. Tuto novinku připravilo pro své návštěvníky Technické muzeum v Brně při jedenácté muzejní noci konané 16. května 2015. Moderní technologie muzeu přináší nové možnosti jak zaujmout návštěvníky prahnoucí po interaktivitě a nechat se vtáhnout do virtuálního světa her a vzdělání.

Smartphone, výdobytek moderní technologie a v současné době neocenitelný pomocník lidí, značně změnil způsob, jakým se dostáváme k informacím. V České republice bude dle odhadů již koncem tohoto roku penetrace chytrých telefonů na úrovni 60 %. Za razantním růstem stojí nové technologické aplikace a služby, které dávají jejich uživatelům zcela nové možnosti.

Technické muzeum v Brně jde s dobou. Spojilo se s brněnskou firmou Neogenia a jako první muzeum v České republice vytvořilo projekt, při kterém zapojilo do akce tzv. proximity marketing. Ten staví na obrovském potenciálu mobilních telefonů. Prostřednictvím technologie Bluetooth, aplikace Spothill a malých vysílačů, tzv. beaconů nebo spotů, které mohou být libovolně umístěné uvnitř budov nebo v ulicích měst, je možné s majitelem mobilního telefonu jednoduchým způsobem komunikovat.

„Je nám potěšením, že ve spolupráci s brněnskou technologickou firmou spustilo naše muzeum novou hru, kterou mohou návštěvníci ovládat pomocí mobilní aplikace Spothill. Hra provede návštěvníka všemi expozicemi a postupně mu nabídne soutěžní otázky, které souvisí s vystavenými exponáty. Právě hravá a interaktivní forma je to, co návštěvníky baví a dokáže zaujmout. Na obsahu hry jsme pracovali velmi intenzivně a již několik dní od spuštění mám první, velmi pozitivní reakce,“ řekl Marek Kozel, z oddělení Marketingu a komunikace Technického muzea v Brně.

Aplikaci Spothill (je dostupná jak pro platformu Android, tak pro iOS), která hru zprostředkovává, si lze stáhnout přímo v muzeu, a to díky bezplatnému wi-fi připojení na internet. Na návštěvu tak není nutné se předem připravovat. Návštěvníkovi muzea bude na displej smartphonu osmkrát doručena otázka, a to právě v momentě, kdy se nachází u některého z exponátů, který mu může s opovědí pomoci. Pokud budou navštívena všechna stanoviště a správně zodpovězeny všechny otázky, získá návštěvník volnou vstupenku, kterou může uplatnit při příští návštěvě muzea nebo na některé z externích památek Technického muzea Brna.

„Už jako malý jsem rád chodil do muzeí a byl lačný po informacích. Jsem tak rád, že Neogenia může být u toho a vytvořit nový segment mobilního vzdělávání. Dle statistik se za první tři dny do hry zapojilo téměř tři sta návštěvníků, přičemž největší zájem byl u lidí v kategorii do 34 let. Projekt Spothill umožňuje rozšířit realitu o interaktivní digitální obsah a přinést tak žádoucí interakci i do vzdělávacích a kulturních zařízení,“ zmínil Ondřej Švrček, CEO, Neogenia.