Brand manažerkou Knihobotu se stala Barbora Votavová, zaměří se na udržitelnost i destigmatizaci zboží z druhé ruky

Na pozici brand manažerky knižního secondhandu Knihobot nastupuje Barbora Votavová. Její hlavní misí je rozvíjet úspěšně rostoucí značku jak na českém trhu, tak v zahraničí. Pomohou jí v tom několikaleté zkušenosti z knižního marketingu.

Barbora Votavová (35) přichází do Knihobotu z Palmknih, kde úspěšně provedla značku proměnou z jedničky v digitálním čtení na online knihkupectví. Předtím byla součástí marketingového týmu knihkupectví Martinus, které je známé svými neotřelými a originálními kampaněmi. V Albatros Media, největším nakladatelském domě v Česku, měla na starost marketing inovací. Zkušenosti má také s budováním značek a komunikačních strategií u corporate venture buildera Creative Dock.

Do Knihobotu Votavová nastupuje s cílem budovat značku nejen na českém trhu, ale i v zahraničí – vloni totiž Knihobot vstoupil na Slovensko a letos expandoval do Rakouska a Německa.

Knihobot sleduji už od jeho vzniku. Líbí se mi, že vnáší do knižního světa trochu punku a nebojí se dělat věci jinak. Ze své zkušenosti vím, jak velké množství knih každý rok putuje na trh, a jsem ráda, že díky Knihobotu si čtenáři mohou vybrat udržitelnější možnost – kousky z druhé ruky,“ popisuje první setkání s knižním secondhandem Barbora Votavová a dodává: „Dosud jsem se podílela na tom, aby čtenáři své knihovny plnili, nyní se budu snažit jejich knihovny rozhýbat.“

Spolupráce si chválí i zakladatel a CEO Knihobotu Dominik Gazdoš: „Bára má nejen dlouholeté zkušenosti s knižním trhem, ale s brand buildingem a marketingem obecně. To je pro nás velmi cenné a věřím, že nám pomůže rozlousknout schizofrenní oříšek, kdy musíme cílit jak na zákazníky, kteří chtějí knihy prodat, ale i na ty, kteří je chtějí koupit.“

Destigmatizace zboží z druhé ruky i udržitelnost

Před Knihobotem stojí velká výzva nejen v podobě expanze, ale také destigmatizace zboží z druhé ruky. Jedním z cílů Votavové bude lidem ukázat, že v knižním „sekáči“ seženou perfektně opečovávané kousky ve výborném stavu, které se nemusí stydět nejen vystavit doma na poličce, ale ani věnovat svým blízkým.

Už dávno tu nejsme jen pro zákazníky zvyklé na antikvariáty. Výhledově chceme být první knihkupeckou volbou pro kohokoli, kdo shání něco ke čtení,“ představuje svou vizi Votavová.

Značka chce také více akcentovat udržitelnost. A to nikoliv jen v ekologickém slova smyslu, ale především jako dostupnost a stálost. Udržitelná řešení podle ní nesmí být luxus, ale především být praktická, jednoduchá a dlouhodobá – a Knihobot by se pro ně měl stát ve světě knih synonymem. A to nejen v Česku a na Slovensku, ale jako Bookbot také v Evropě.

S Knihobotem můžete otočit třeba stovky knih ročně, aniž byste se museli strachovat, že vás nákup zruinuje nebo přinutí přestěhovat se do většího,“ říká Votavová.

Knihobot vnímá jako značku s ohromným potenciálem, a to nejen díky skvělému jménu, ale především službě, kterou nabízí.

„Unikátnost Knihobotu nevidím pouze v tom, že jde u nás i v zahraničí téměř o ojedinělou službu, ale také v nekompromisní orientaci na zákaznické potřeby a v jedinečné kombinaci odbornosti, odhodlání a otevřenosti, kterou má tým Knihobotu ve svojí DNA,“ uzavírá Barbora Votavová.