Autotržiště Carvago pomáhá českým dealerům, otevírá jim online prodejní kanál

Autotržiště Carvago nabízí pomoc českým dealerům a umožňuje jim vstup do online tržiště, kde prodej a předání vozu probíhá zcela bezkontaktně včetně uzavření smlouvy a VOP, financování, pojištění a doručení vozu až ke dveřím domu. V době dalších vládních opatření a uzavření kamenných prodejen nabízí online kanál jediný způsob, jak v České republice prodávat koncovým zákazníkům zánovní a ojetá auta. Do programu se během prvních dní zapojilo ke stovce autorizovaných dealerství Volkswagen, Škoda, Peugeot, Volvo, Toyota a další, mezi kterými jsou například Federal Cars nebo Olfin. Carvago je jediná platforma na českém trhu, která umožňuje 100% online prodej jak obchodním partnerům tak i koncovým zákazníkům.

Navzdory uzavření kamenných poboček může prostřednictvím autotržiště Carvago.com každý český dealer nových či ojetých vozů ihned začít prodávat své vozy kompletně online. Onboarding nových partnerů včetně zalistování jejich kompletního vozového parku je díky vysoké agilitě platformy otázkou několika desítek minut. Startup Carvago tak díky jedinečnému know-how a nově vybudované fungující platformě činí významný krok v digitální transformaci celého automotive retailu. Společně s českými dealery se tímto krokem pokouší podpořit automobilových trh a snížit drastické dopady, ke kterým dochází ve spojitosti s druhou vlnou koronakrize.

První vlna epidemie a s ní spojený lock-down zapříčinil zcela bezprecedentní propad prodejů ojetých automobilů – v polovině roku trh meziročně ztrácel přes 46 %, tedy více než 27 miliard korun. Ve třetím kvartále se tempo ztráty mírně zpomalilo a prodeje se začaly postupně zvedat, nicméně měsíční výsledky se 20% ztrátou stále nedosahovaly hodnot předchozího roku. S posledním zářijovým dnem se ztráta nakumulovala na více než 35 miliard korun a ojetých automobilů se prodalo téměř o 40 % méně. 22. října znovu došlo k uzavření kamenných poboček a trh se s 90% propadem opět prakticky zastavil.

“Prodej ojetých aut se s druhou vlnou koronakrize opět zcela zastavil a ztráty jsou naprosto fatální. Od začátku lock-downu se k předchozím 35 miliardám ztráta prohlubuje o zhruba 320 milionů denně.” uvádí Jakub Šulta, CEO Carvago, a dodává: “Rozhodli jsme se proto podpořit naše významné partnery – autorizovaná dealerství – a otevíráme jim naši platformu. Aktuálně totiž jako jediní na trhu nabízíme koncept prodeje automobilů 100% online, kdy zákazník nepřijde do fyzického styku s prodejcem. Veškeré úkony, jako je výběr vozu, jeho prověření, uzavření smlouvy a VOP, financování, pojištění a přepis proběhne kompletně online, se všemi výhodami, které tento prodejní kanál nabízí, tedy včetně možnosti vrátit vůz do 14 dnů.”

Carvago se svým partnerům – dealerům otevírá v podobě bezplatného modelu zalistování jejich vozového portfolia do online tržiště spolu se zajištěním kompletních doplňkových služeb spojených s nákupem vozu. Carvago se po dobu trvání nouzového stavu rovněž ve prospěch podpory těchto partnerů vzdává veškeré marže a cena vozů zůstává stejná jako na oficiálních stránkách dealerů, kteří dosud prodávali prostřednictvím svých kamenných poboček. “Doba je nesmírně těžká a každý se s ní vypořádává, jak umí. My jsme připraveni našim partnerům pomoci. Spuštěním Carvago.com jsme vytvořili robustní ekosystém pro obchodování s ojetými vozy napříč celou Evropou. Zalistování vozového parku všech českých dealerů je – v porovnání s tím, co spravujeme již nyní – pro nás maličkost a takřka cítíme povinnost to pro český trh udělat. Pokud se nám podaří transformovat alespoň třetinu prodejů do online kanálu, budeme schopni výrazně ulevit i celé lokální ekonomice a každý měsíc jí zachránit zhruba 1-3 miliardy korun,” dodává Jakub Šulta.

Ucelený koncept online prodeje Carvago.com se koncovým zákazníkům otevřel na začátku října a již za první měsíc přesáhl počet poptávaných vozů hranici 500. “Už dnes víme, že tento rok dosáhneme obratu přes 600 milionů korun. Vzhledem k aktuální situaci a nové spolupráci s dealery očekáváme ještě větší nápor zákazníků, což je pro nás mimořádně motivační, jelikož tak raketový start jsme po pár dnech od zahájení prodeje koncovým zákazníkům nečekali. Nicméně za sebou máme přes 1 rok testování, pilotní fázi z období první vlny koronakrize a zázemí skvělého týmu. Do pěti let bychom chtěli dosáhnout obratu miliardy eur a prodeje 150 000 aut ročně napříč celou Evropou,” doplňuje Šulta.

Vstup do online tržiště umožňuje Carvago všem autorizovaným dealerům nových i ojetých vozů a vítá i další partnery, kteří by se chtěli do programu zapojit. Kontaktní osobou je marketingový ředitel Petr Dušek (petr.dusek@carvago.com).