T-Mobile v prvním pololetí: Meziroční nárůst spotřeby dat přes 46 %, investice do budování optické a mobilní infrastruktury přesáhly 1,74 miliardy korun

V prvním pololetí roku 2023 potvrdil T-Mobile svou pozici největšího operátora v zemi s 6,46 miliony zákazníků a přes veškeré ekonomické dopady bylo hospodaření společnosti stabilní. Spotřeba dat dále stoupá, stejně jako tlak na dostupnost konektivity. Celkové tržby vzrostly při meziročním srovnání o 5,7 %, ziskovost dle očekávání klesá. „I přes ekonomicky náročné období naše investice do rozvoje infrastruktury fixních a mobilních sítí neklesají a v prvním pololetí přesáhly 1,74 miliardy korun. Pokračujeme v jejich modernizaci, zvyšujeme kapacitu, investujeme i do dalšího rozšíření spektra tak, aby zákazníci byli maximálně spokojení,“ uvedl Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic

Za prací, zábavou i zážitky = data nás pohánějí

Spotřeba dat v mobilní síti T-Mobile permanentně roste – při meziročním srovnání jde o nárůst 46,4 %. Lví podíl na tomto výsledku má i to, že zákazníkům T-Mobile data nikdy nedojdou, neboť v mobilních tarifech zákazníci mají buď neomezená data, nebo mají k dispozici službu Pořád online. To by ale nebylo možné bez kvalitní mobilní sítě – a právě tu potvrdilo nezávislé měření společnosti Ookla. T-Mobile obhájil své prvenství z minulého pololetí, potvrdil vysokou úroveň poskytovaných služeb a opět zvítězil v porovnání všech českých mobilních operátorů. Prestižní ocenění Ookla Speedtest Awards™ získal již podruhé jak za nejlepší mobilní pokrytí, tak za nejrychlejší mobilní síť. Vzhledem k úspěchu v obou kategoriích si navíc odnesl i ocenění za nejlepší mobilní síť (Q1,Q2 2023) v České republice.

Propojená země

Operátor pokračuje také v pokrývání České republiky vysokorychlostním připojením v podobě 5G a optické sítě. Tempo pokrývání se z velké míry odvíjí od regulatorních požadavků, které nelze urychlit. I přes to T-Mobile v českých domácnostech letos zdvojnásobil počet internetových přípojek, které umožňují stahování dat rychlostí až 1 Gb/s. Nárůst umožnila jak výstavba vlastní infrastruktury optických kabelů až do domů jednotlivých zákazníků (tzv. FTTH – Fiber to the Home – přípojky), tak vloni uzavřená dohoda se společností Vodafone o vzájemném zpřístupnění infrastruktury. Nejrychlejší připojení operátor nabízí již více než milionu českých domácností.

Operátor také investoval do bloku 80 MHz v C bandu ve frekvenčním pásmu 3,5 GHZ, které v následujícím období použije pro rozvoj sítě 5G s cílem doručit zákazníkům výrazně kvalitnější službu. Větší šířka kanálu přináší B2B i B2C zákazníkům násobně vyšší rychlosti při stahování dat i násobně vyšší kapacitu sítě umožňující obsloužit z jedné základnové stanice vysokorychlostním internetem větší počet uživatelů. 

Zaměřeno na zákazníky 

I v prvním pololetí byla připravena řada atraktivních nabídek, většinu z nich směroval operátor do své mobilní aplikace. Letos se zaměřil i na hudební zážitky – v rámci Summer of Joy bylo možné získat vstupenky na evropské i lokální hudební akce včetně Colours of Ostrava, jejíž technologickým partnerem se stal. V rámci letní kampaně pak připravil 30 GB extra porci dat a letní stylové a osvěžující dárky. Další novinky čekaly zákazníky televize, která letos slaví 7 let. A jelikož počet diváků roste (meziročně téměř o 16 %), dostala nový kabátek a pod názvem Magenta TV přinesla další chytré funkce i prémiový obsah včetně Premier League či stanice Voyo. 

Společnost se také jako první velký mobilní operátor připojila k projektu Bank iD. Díky této spolupráci mohou zákazníci objednávat hlasové mobilní služby online bez nutnosti fyzické návštěvy prodejny.

Divize T-Business pro firemní zákazníky přinesla v prvním pololetí zásadní milník v podobě zahájení výstavby nového křídla nejmodernějšího datacentra DC7. To se po dokončení rozroste na 3 500 m² a kromě nejvyšších standardů na trhu a energeticky efektivních technologií nabídne i nejmodernější systém chlazení. DC7 je výjimečné i svým napájením, pro které v souladu s ESG strategií T-Mobile využívá ze 100 % zelené energie. Divize dále pokračovala ve spolupráci s vysokými školami a ve výstavbě privátních 5G sítí. V rámci ochrany svých zákazníků spustil operátor jako první v ČR zdarma pro firemní klientelu bezpečnostní opatření před rostoucím podvodným voláním (tzv. spoofing). Na rozšíření tohoto bezpečnostního opatření dále intenzivně pracuje.

ESG

T-Mobile jako jeden z největších zaměstnavatelů v ČR již poněkolikáté obhájil 1. místo ve studii TOP Zaměstnavatelé 2023 v kategorii Telekomunikace. Pro firmu je to velký závazek. Nadále pokračuje ve vzdělávacích programech, věnuje se ochraně zdraví zaměstnanců prostřednictvím nových benefitů zastoupených např. lékařským on-line poradenstvím nebo podporou sportovních aktivit. Firma také rozvíjí zaměstnanecký akciový program, kde mají zaměstnanci unikátní příležitost stát se spoluvlastníky mateřské společnosti Deutsche Telekom. 

T-Mobile, který patří mezi významné poskytovatele digitálních technologií v Česku, se nově spojil s neziskovou organizací In IUSTITIA, a společně se zaměřují na boj s nenávistným obsahem na internetu a pomoc lidem vystaveným předsudečnému násilí. Pro T-Mobile je digitální inkluze a bezpečí na internetu jedním z pilířů dlouhodobé ESG strategie. 

Společnost již mnoho let podporuje také seniory a studenty a letošní rok se tomu nijak nevymyká. Dlouhodobě je v rámci svých projektů (Magenta Experience Center, Klíče k médiím, Klik pro klid, Technologická gramotnost) vzdělává v oblastech technologické, digitální a mediální gramotnosti. T‑Mobile je i nadále aktivní v tématu duševního zdraví, zejména dětí a dospívajících. 

Podpora cirkulární ekonomiky a edukace zákazníků je dalším z pilířů udržitelného podnikání, a to např. formou kampaně Zrecyklujtel. Zde operátor podporuje recyklaci mobilních zařízení a s každým vybraným telefonem přispívá na projekt Chytrá lesní krajina České zemědělské univerzity v Praze. 

Meziroční souhrn za H1/2023:  

  • Celkový počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 1,4 %, na 6,46 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 2,8 % na 1,9 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV vzrostl o 15,7 % na 258 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 46,4 %
  • Meziroční růst tržeb stoupl o 5,7 % na 15,38 miliard korun
  • EBITDA (AL) pokles o 6,2 % na 5,8 miliardy korun

Od září loňského roku využívá skupina Deutsche Telekom ve vykazování výnosů účetní politiku dle standardu IFRS 15 s retrospektivním dopadem.

Více informací o společnosti na www.t-mobile.cz.