Největší česká digitální realitní služba Bezrealitky loni rostla i přes složitou situaci na celém realitním trhu. Češi přes ní zprostředkovali 50 tisíc realitních transakcí, další stovky pak zajistily Bezrealitky po vlastní ose v rámci svých produktů Komfort a Expres. Obrat díky tomu Bezrealitkám stoupl o pětinu na 60 milionů, zisk se zvýšil o 25 %. Růst chtějí Bezrealitky i letos – změny, které na realitním trhu probíhají, chtějí uchopit jako zásadní příležitost.
V roce 2021 se přes Bezrealitky pronajalo 44 008 nemovitostí z celého Česka a prodalo skoro 5500 nemovitostí v celkové hodnotě takřka 32 miliard korun. Nájemci službu využívali především v Praze, která se na celkové nabídce podílela 2/3. Desetina veškeré nájemní nabídky mířila do Brna a Jihomoravského kraje, 8 % se nadále podílel Středočeský kraj. Výrazně stoupl počet prodaných domů a bytů v hlavním městě – vloni tvořil 42 % z celkového počtu. Ve Středočeském kraji se podíl držel na předloňských 16 %, v Jihomoravském kraji se jednalo o 8 %. Nárůst zaznamenaly Moravskoslezský a Ústecký kraj, které se na počtu prodaných nemovitostí shodně podílely 6 %.
Průměrná cena prodaného domu se loni pohybovala kolem 7,2 milionu korun, u bytu 5,4 milionu korun. Byty se z 58 % prodávaly v dispozici 2+kk – 3+kk, čtvrtinu tvořily nemovitosti větší než 3+1, zbytek zastoupily garsoniéry. Naprostá většina nabízených nemovitostí byla prodána svépomocí. Celkem tedy služba lidem ušetřila asi 1,2 miliardy na prodejních provizích a dalších 800 milionů na provizích z nájmu. Asistenci a kompletní zajištění prodeje v podobě služby Bezrealitky Komfort využilo asi 175 klientů.
Obrat společnosti Bezrealitky s.r.o. stoupl v loňském roce o pětinu, a to na 60 milionů korun. Čistý zisk se pak zvýšil o celou čtvrtinu – a to přesto, že nabídka nemovitostí byla loni nejstřídmější za poslední roky. Tahounem růstu se staly především doplňkové služby a nové produkty – již zmiňovaný Bezrealitky Komfort a Bezrealitky Expres, zajišťující odkup nemovitosti přímo ze strany Bezrealitky s platbou do 72 hodin.
„Loňský rok byl složitý pro celý realitní trh. Rostoucí ceny nemovitostí výrazným způsobem omezily počet domácností, které jsou schopné zajistit si financování nákupu domu nebo bytu. V celé řadě lokalit zároveň chybí zcela běžná nabídka. Jinými slovy – loni bylo nemovitostí určených pro běžné bydlení, nikoli jen investici, v nabídce nejméně za poslední roky,“ zmiňuje Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky. „Naštěstí se nám podařilo na nové podmínky adaptovat. Spustili jsme nové produkty a navázali strategickou spolupráci s partnery v rámci nově vzniklé realitní skupiny EHS.“
Pro letošní rok Bezrealitky plánují zásadní posun, kterým budou reagovat především na aktuální náladu na českém trhu. Služba se chystá na redesign, posílit a restrukturalizovat by se měl také interní tým. V rámci celé skupiny European Housing Services se chtějí Bezrealitky stát garantem know-how digitalizace realitního trhu. Na zásadní změny potřeb běžných Čechů vyplývající z aktuální situace na realitním trhu budou Bezrealitky reagovat vznikem nových služeb.
„Tak jako každá realitní služba se budeme muset vyrovnat s předpokládanými propady v prodejích. Musíme být připraveni na to, že drahé hypotéky mohou přivést celou generaci zájemců do nájmů, a dát jim co nejlepší službu pro jejich zajištění. V případě prodejů pak chceme přijít s novými modely financování, které by se na trhu mohly stát standardem,“ zakončuje Hendrik Meyer. „Začleněním do EHS jsme získali stabilitu a důležité partnery, nepřišli jsme však o svou startupovou flexibilitu. Ze změn, které letošní rok přinese, tak chceme udělat zásadní příležitost.“