T-Mobile v prvním pololetí 2025: investice, rozvoj sítí, nárůst spotřeby dat, bezpečnost i boj proti nenávistným projevům

T-Mobile představuje hospodářské výsledky za prvních šest měsíců roku 2025. Ty potvrzují další výrazné investice i zvyšující se poptávku po datových službách. Zákaznická základna operátora se meziročně rozšířila o 1,1 % a dosáhla téměř 6,58 milionů zákazníků. Spotřeba dat v mobilní síti vzrostla o více jak 18 % a celkové tržby o 2,1 %. Oproti tomu pokračuje trend poklesu počtu odeslaných SMS (- 5,1 %) a majitelů předplacených karet (- 4,1 %). Díky efektivnímu hospodaření společnost potvrdila stabilní růst ziskovosti, která se zvýšila o 11,1 %.

„První polovina roku 2025 potvrdila, že naše dlouhodobá strategie investic do mobilní i fixní infrastruktury, technologických inovací a odpovědného přístupu k zákazníkům i byznysu přináší výsledky. I v tak dynamickém prostředí, jakým telekomunikační sektor je, nadále rozšiřujeme nabídku našich služeb a posilujeme svou roli v oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti. Aktuální výsledky jasně potvrzují efektivitu nejen v optimalizaci rozvoje optické infrastruktury a přípojek, ale také v kontinuálním rozšiřování našich 5G sítí, které podle ČTÚ během prvních šesti měsíců dosáhlo pokrytí přes 97 % populace,“ komentuje finanční výsledky Melinda Szabó, generální ředitelka T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom.

Za prvních šest měsíců investoval T-Mobile do infrastruktury vč. modernizace sítě a nových technologií 1,7 miliardy korun. Aktuálně tak nabízí pokrytí pevným vysokorychlostním internetem pro více než 1,25 milionu domácností. Vedle zlepšování dostupnosti a kvality pevného připojení se společnost rovněž podílí na společném celorepublikovém projektu tzv. „bílých míst“, tedy lokalit s nedostatečným mobilním signálem. Díky spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu, ČTÚ a dalšími poskytovateli mobilních služeb vznikne v Česku lepší dostupnost sítí — jen T-Mobile zajistí vlastní výstavbou pokrytí minimálně na 200 místech a na dalších až 300 může využít nově vystavěnou infrastrukturu jiného operátora. Pokrytí populace 5G mobilním signálem se podle údajů ČTÚ dostalo během první poloviny roku na 97,3 %.

Zaměřeno na zákazníky

Rostoucí poptávka po datech se odráží v nárůstu jejich spotřeby – meziročně o 18 %. Zájem o ně roste jak mezi B2B, tak B2C zákazníky, a to včetně zahraničí – dokonce i v zemích mimo EU. Proto v červnu firma představila rozšířené roamingové 5GB a 10GB balíčky. Spokojenost uživatelů s roamingovými službami dokládá i nezávislé měření v rámci analýzy Excellent Consistent Quality (ECQ) společnosti Opensignal, které potvrdilo, že T-Mobile nabízí nejlepší zákaznický zážitek v evropském roamingu v porovnání s ostatními českými operátory. Stále více domácností si vybírá službu MAGENTA TV, kde počet diváků narostl o 14,2 % na 311 tisíc. Nabídka zahrnula pestrý obsah z archivu České televize, který doplnil již etablovanou spolupráci s platformou Netflix. Do zákaznického programu Magenta Moments vstoupilo už téměř 1,55 milionu zákazníků. V posledních měsících nabídl například předplatné služby Wolt+ na 6 měsíců zdarma a další skvělé odměny. Všichni uživatelé aplikace Můj T-Mobile si mohli zasoutěžit o vstupenky na koncert Robbieho Williamse či mystery boxy s telefony. Pro firmy a podnikatele připravil operátor nový produkt pevného internetu Business NET. Ten B2B zákazníkům nabízí za jednotnou cenu vždy maximální dostupnou rychlost připojení na dané adrese po celou dobu smlouvy, včetně pronájmu zařízení a zvýšeného zabezpečení.

Společnost klade stále velký důraz na bezpečnost. Proti takzvanému spoofingu vybudovala ve spolupráci s Vodafone a O2 vzájemně propojené zabezpečení, které podvodníkům zabraňuje schovávat se za čísla jiných lidí nebo institucí, jako jsou banky a policie. Ochrana před spoofingem je pro zákazníky všech tří operátorů zdarma, ať už jde o mobilní čísla nebo pevné linky. Kybernetické hrozby se rychle vyvíjejí a je nezbytné na ně stejně pružně reagovat. V Česku stále chybí odhadem 5 000 odborníků na kyberbezpečnost. Na tuto potřebu T-Mobile reagoval partnerskou výukou na Univerzitě Hradec Králové, kde se od počátku odborníci společnosti na vybraných přednáškách a seminářích přímo podílejí. Konec akademického roku potvrdil rostoucí zájem studentů o obor, kdy v meziročním srovnání vzrostl o třetinu. 

Boj proti nenávistným projevům i digitální inkluze

T-Mobile vnímá internet jako důležitý prostor pro komunikaci, vzdělávání i zábavu. Zároveň si však uvědomuje, že online prostředí může být i místem šíření nenávistného obsahu, který negativně ovlivňuje zejména mladé uživatele. Významný byl v tomto směru průzkum realizovaný ve spolupráci s agenturou IPSOS. Ten ukázal závažný rozsah kyberšikany a nenávistných projevů online mezi mladými lidmi – až 94 % adolescentů bylo za posledních 12 měsíců vystaveno nenávistným projevům online a 67 % z nich zažilo kyberšikanu na vlastní kůži. Společnost se dlouhodobě zaměřuje nejen na téma hatespeech, ale podporuje i projekty napomáhající rovnosti šancí. V rámci grantového programu „Česko bez předsudků“ jich podpořila v prvním pololetí hned několik — od pomoci Romům při vzdělávání až po vytváření bezpečného prostředí pro LGBTQ+ mládež v regionech. V neposlední řadě operátor zareagoval na aktuální evropské trendy v oblasti přístupnosti a v návaznosti na evropskou směrnici European Accessibility Act (EAA) na konci června zpřístupnil novou službu Real-Time Text (RTT). Ta umožňuje přímo v průběhu hovoru psát a číst textové zprávy v reálném čase. Je určena především pro osoby se sluchovým či řečovým znevýhodněním, ale využijí ji všichni, kteří v průběhu hovoru nemohou nebo nechtějí zrovna mluvit.

Firma sází dlouhodobě na autenticitu a inkluzi, které tvoří i srdce jejího employer brandingu. V kampani #JsmeSamiSebou samotní zaměstnanci otevřeně ukazují svoji jedinečnost a společnost tak podporuje bezpečné a inkluzivní pracovní prostředí. Klíčovým momentem bylo získání prestižního ocenění „Big Step Forward“ v Pride Business Forum Awards a zařazení mezi nejférovější zaměstnavatele podle portálu Atmoskop.cz.

Finanční ukazatele za H1/2025 (meziroční srovnání)

  • Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 1,1 % na 6,575 milionu
  • Počet tarifních zákazníků (bez M2M) činil na konci H1 4,092 milionu
  • Počet M2M: 780 000
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 4,1 % na 1,7 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV narostl o 14,2 % na 311 tisíc
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 18,3 %
  • Meziroční nárůst tržeb o 2,1 % na 15,558 miliardy korun
  • EBITDA (AL) – zisk před úroky a zdaněním meziročně narostl o 11,1 % na 6,846 miliardy korun