Udržet a zvýšit současnou kvalitu péče o zákazníka a zároveň připravit projekt na násobný růst. To je mise nového obchodního ředitele startupu Munipolis, který stojí za nejrozšířenější českou službou pro komunikaci samospráv s občany Mobilní Rozhlas. Otto Gross na tuto pozici přichází po více než dekádě v projektech současného investora Munipolis, investičního fondu PFC.
Gross (44 let) působil více než deset let v čele obchodu i vedení společnosti Elephant Orchestra. Po prodeji celého holdingu BMG (Bauer Media Group) vedl obchod celé skupiny, kam patřily projekty jako ePojisteni.cz nebo Tarifomat.cz, lídr mezi srovnávači mobilních tarifů a energií. Před příchodem do Munipolis působil jako CMO v rámci projektu Srovnejto.cz, který všechny předchozí projekty zastřešil.
V Munipolis a službě Mobilní Rozhlas bude z pozice Chief Sales Officer se svým týmem zodpovídat za kompletní nastavení obchodních procesů – od identifikace nových klientů přes akvizice po následný onboardingu a accounting. Ve spolupráci se zakladatelem Munipolis bude spoluzodpovědný i za business development a spolupráci se třetími stranami – především státními institucemi.
“Mobilní Rozhlas má za sebou obrovský kus práce, co se týče evangelizace trhu. Ale o to větší výzvy má před sebou. Samosprávy se postupně začínají probouzet a digitální technologie pomalu, ale jistě dostávají zelenou. Řada obcí se s nimi teprve seznamuje a naopak ti, kteří je již nějakou dobu používají, se snaží své zkušenosti prohlubovat a využít jejich potenciál naplno,” zmiňuje Otto Gross, CSO Munipolis. “Naše obrovská síla je v tom, že dokážeme efektivně zlepšovat a zkvalitňovat komunikaci mezi státní správou a občany. Což je často naprosto klíčový prvek pro další rozvoj samospráv a také vede k větší spokojenosti občanů.”
Důležitým úkolem pak bude připravit Munipolis na plánovanou zásadní expanzi. V jejím rámci se projekt otevře i zcela novým subjektům, jako jsou firmy, školy, školky, sportovní kluby, státní úřady, kulturní instituce, bytová družstva nebo například pořadatelé lokálních akcí. Díky tomu bude Munipolis cílit na potenciální stovky tisíc nových klientů.
“Mou misí je zajistit kompletní transformaci obchodu a interních procesů, abychom fungovali podle standardů velké firmy, ve kterou Munipolis postupně dorůstá. Startupový duch nás pochopitelně neopouští, ale poskytujeme službu, kde je spolehlivost na prvním místě. V Česku i zahraničí musí být v každém momentu cítit, že samospráva spolupracuje se stabilní globální jedničkou,” zmiňuje Gross.
To potvrzuje i Ondřej Švrček, který projekt založil a sedmým rokem ho vede z pozice CEO.
“S příchodem Otty jsme doplnili další klíčovou manažerskou pozici člověkem s rozsáhlými zkušenostmi. To nám pomůže držet tempo inovace a ještě rychleji řídit akvizici a škálu nových klientů,” zmiňuje Ondřej Švrček, CEO Munipolis. “Pro Munipolis a Mobilní Rozhlas bude letošek klíčovým rokem a startem k tomu, aby nás znalo nejen celé Česko a Slovensko, ale brzy také Evropa.”
Mobilní Rozhlas je nejrozšířenější české řešení pro komunikaci samospráv s obyvateli. Využívá ho více než 2000 českých měst a obcí a zprávy a iniciativy z platformy přijímá více než 635 tisíc Čechů. Jen za loňský rok prostřednictvím Mobilního Rozhlasu rozeslaly české samosprávy více než 40 milionů zpráv, občané naopak zaslali skoro 20 tisíc připomínek, reagovali ve více než třech stovkách participačních akcích a rozdali přes 160 tisíc pochval.