- Dlouhodobý rostoucí trend vývoje tržeb a stabilní hospodaření
- Enormní nárůst objemu přenesených dat
- Naplňování ESG strategie s důrazem na péči o duševní zdraví
- Cílená a dlouhodobá pomoc Ukrajině
Společnost T-Mobile zveřejnila své hospodářské výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Stabilní pozici na trhu potvrzují rostoucí tržby, které se meziročně zvýšily o 3,8 %, přičemž mobilní služby v prvním kvartále využívalo o 2,5 % více zákazníků než ve stejném období loňského roku. S počátkem roku se společnost stala hlavním partnerem Národního centra Průmyslu 4.0, aby tak ještě více podporovala rozvoj digitalizace a transformace českého průmyslu. Samozřejmostí v prvním čtvrtletí byla aktivní pomoc ukrajinským občanům, přicházejícím do Česka.
Finanční ukazatele
V prvním čtvrtletí zaznamenal T-Mobile meziroční nárůst tržeb, které vzrostly o 3,8 % na 7,2 miliardy Kč. Ukazatel EBITDA s nárůstem 6,2 % potvrdil dlouhodobý pozitivní trend v hospodaření společnosti.
„První čtvrtletí letošního roku potvrdilo naši stabilní pozici na českém telekomunikačním trhu. Zákazníci z řad jednotlivců i firem oceňují především možnost mít různé telekomunikační služby tak říkajíc pod jednou střechou. Základem úspěchu je však vynikající výkonnost těchto služeb, které nám v prvním čtvrtletí potvrdily i nezávislé testy časopisu Chip. Ten ohodnotil T-Mobile optický internet známkou Výborný a T-Mobile mobilní internet jako nejlepší mobilní internet v Česku,“ dodává Pavel Hadrbolec, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic.
Zákazníci a spotřeba dat
Spotřeba dat přenesených v mobilní síti v prvním čtvrtletí meziročně výrazně vzrostla, a to o 57,2 % ve srovnání s pandemickým obdobím loňského roku. Potvrzuje se tak dlouhodobý trend rostoucího využívání mobilního datového připojení, kterému T-Mobile přizpůsobil i zákaznické tarify.
Na poli vysokorychlostního internetu byla zásadním počinem prvního čtvrtletí dohoda společností T-Mobile Czech Republic a Vodafone Czech Republic, které se rozhodly spojit síly a výrazně tak urychlit digitalizaci Česka společnou výstavbou a vzájemném zpřístupnění vysokorychlostní infrastruktury. Projekt v praxi přinese i efektivnější a šetrnější přístup k životnímu prostředí a menší zásahy do života lidí a infrastruktury měst. Bude potřeba méně výkopových i stavebních prací, což zkrátí celkový čas výstavby.
„Naším dlouhodobým cílem je pokrytí celého Česka vysokorychlostním internetem. Stabilní a dostupné připojení zvládající velký objem přenášených dat je pro konkurenceschopnost lokálních firem, ale vůbec celé země naprosto klíčové. Už v loňském roce se nám podařilo přivést k optice 284 tisíc domácností v 75 městech a dohoda o spolupráci nám umožní postup výstavby klíčových infrastruktur výrazně zrychlit. Do projektu vnášíme své know-how v budování optické infrastruktury a nejmodernější technologie v oblasti FTTH – Fiber to The Home,“ říká José Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.
Mobilní služby společnosti T-Mobile využívalo v prvním čtvrtletí 6,3 milionu zákazníků s meziročním růstem 2,5 %. Vzrostl především podíl tarifních zákazníků, kterých je 3,7 milionu, oproti mírnému poklesu počtu zákazníků využívajících předplacené karty. I v prvním čtvrtletí pokračoval trend snižujícího se objemu provolaných minut, který meziročně klesl o 11 %.
Nadále se zvyšuje počet zákazníků T-Mobile TV, který meziročně vzrostl o téměř 10 % a činí 219 000. Vysokorychlostní pevné připojení využívá již 401 000 zákazníků.
Pomoc Ukrajině
Občany zasažené válkou na Ukrajině T-Mobile za první měsíc trvání konfliktu podpořil poskytnutím bezplatného volání v částce 95 milionů Kč a dalšími aktivitami usnadňujícími jejich integraci do české společnosti. Ve spolupráci s neziskovými organizacemi ADRA a Charitou České republiky, Ministerstvem zahraničních věcí a Hasiči ČR T-Mobile rozdal během prvního kvartálu více než 31 000 předplacených SIM karet a jeho tým na slovensko-ukrajinské hranici distribuoval také powerbanky. Společnost zavedla program psychologické podpory pro uprchlíky i občany ČR a uspořádala sbírku, jejíž výsledek ztrojnásobila a na pomoc potřebným zaslala 8 000 000 Kč.
Agilní transformace a rebranding
V souvislosti s digitální transformací představila skupina Deutsche Telekom na konci února novou podobu svého loga. Mateřská skupina se rozhodla, že bude celosvětově vytvářet jednotnou „brand experience“, s čímž souvisí také mezinárodně konzistentní přístup k budování jednotné značky. Nové, kompaktnější logo má ve svém středu písmeno „T“, které bude také v centru komunikace. Zároveň větší důležitost získává korporátní magentová barva, která bude postupně včleňována i do názvů jednotlivých produktů – v České republice je to například možnost sdružit si více služeb do jedné pod názvem Magenta 1. V únoru společnost T-Mobile také opět obhájila první příčku v anketě TOP Zaměstnavatelé, kterou pořádá Asociace studentů a absolventů, v oblasti Telekomunikace.
Důraznější zaměření na zákazníka a jeho potřeby je hlavním cílem celofiremní agilní transformace (Agile@Scale), kterou spustil T-Mobile začátkem roku a která má vést k větší flexibilitě při vývoji nových produktů a služeb a jejich uvádění na trh.
„Agile@Scale nám pomůže výrazně zlepšit spolupráci napříč celou firmou, posílíme díky tomu odpovědnosti, pravomoci a zapojení našich zaměstnanců do rozhodování a zjednodušíme naše interní fungování. Budeme schopni reagovat rychleji na požadavky zákazníků i celého trhu a doručíme jim tak tu nejlepší zákaznickou zkušenost” uvádíJitka Adámková, HR ředitelka T-Mobile Czech Republic.
Rozvoj B2B řešení
Specializovaná divize T-Business, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, Průmysl 4.0, ale také IT služby spojené s cloudem a datovými centry, tvoří už 42 % celkových tržeb T-Mobile Czech Republic.
Divize provozuje sedm datových center a cloudové služby s více než 3,5 tisíci virtuálními servery. Největší pražské data centrum DC7 nyní prochází postupným rozšířením, které reflektuje rostoucí poptávku českých i zahraničních firem po cloudových službách, případně po hybridním řešení, kdy se do cloudu přesouvá část služeb.
ESG a partnerství
Od 1. ledna se T-Mobile stal hlavním partnerem Národního centra Průmyslu 4.0. Partnerství dále rozšiřuje probíhající spolupráci T-Mobile a Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT v Praze (CIIRC), v rámci níž se T-Mobile od loňského roku spolupodílel na vzniku Testbedu pro Průmysl 4.0, podporujícího rozvoj výzkumného a experimentálního prostředí českého průmyslu.
V únoru uzavřel T-Mobile memorandum o dlouhodobé spolupráci s Technickou univerzitou v Liberci (TUL). TUL se tak stala již čtvrtou univerzitou, na které T-Mobile implementuje své řešení privátní 5G Stand Alone kampusové sítě, která umožní studentům a firmám přístup k nejmodernějším technologiím, superrychlé síti a poskytne jim prostor pro vývoj a implementaci řešení vedoucích k rychlejší digitalizaci českého průmyslu.
Jednou z klíčových oblastí ESG strategie je péče o duševní zdraví. Proto se T-Mobile v březnu stal strategickým partnerem neziskové organizace Nevypusť duši, která se zaměřuje na péči o duševní zdraví dětí, dospívajících a dospělých. Díky spolupráci se na letošek připravuje série workshopů na středních školách i řada odborných diskuzí, přednášek a akcí pro širokou veřejnost.