Český výrobce bezpečných routerů Turris, spadající pod sdružení CZ.NIC, dnes formou aprílového žertu spouští krátkou edukativní kampaň upozorňující na hrozby a nebezpečí číhající v prostředí internetu. Ta si klade za cíl zdůraznit potřebu ochrany osobních i firemních dat, která je vzhledem k současnému rozvoji vzdálené práce z domu stále aktuálnější.
Kampaň zahájilo představení “unikátního” hardwarového štítu Turris Zero, který slibuje uživatelům absolutní ochranu před všemi současnými i budoucími internetovými hrozbami. Aprílová novinka se dnes ráno objevila na stránkách Turrisu jako hotový produkt s možností předběžné rezervace. Kampaň upozorňuje uživatele internetu na rostoucí množství hrozeb i na to, že kyberzločinci hledají nejslabší články a v poslední době se často zaměřují na napadení domácích i firemních routerů – zařízení, kterými prochází veškerá datová komunikace z daného místa.
“Jen v minulém roce zachytily routery v síti naší komunity každý den tisíce útoků. Ze statistik, které automaticky shromažďuje náš unikátní systém Sentinel, je zřejmé, že počet útoků na routery obecně meziročně výrazně stoupá”, říká Petr Palán, Product Owner značky Turris.
Aprílový Turris Zero se svými virtuálním rozhraními – vstupním a výstupním – která nejsou uvnitř propojena, upozorňuje na to, že jedinou reálně stoprocentní ochranou před internetovými hrozbami je nebýt k internetu připojen. “Představením firewallu zajišťujícího stoprocentní ochranu i před budoucími hrozbami jsme chtěli nadneseně upozornit na fakt, že možnost absolutního bezpečí neexistuje, ale také na to, že míru zabezpečení může každý uživatel ovlivnit,” doplňuje Palán.
Routery Turris s dynamickým firewallem jsou celosvětově uznávány pro svou velmi vysokou míru zabezpečení, které je docíleno pomocí inteligentních algoritmů a také díky komunitě spolupracujících uživatelů, kteří sdílí s celým ekosystémem informace o zachycených útocích. Získaná data jsou využita pro okamžité automatické bezpečnostní aktualizace všech zařízení Turris na celém světě.
Za kampaní stojí interní tým společnosti Turris ve spolupráci s agenturou FYI Prague. Distribuce probíhá v rámci interních komunikačních kanálů Turris – tedy početného IT komunitního fóra, na veškerých sociálních sítích včetně Twitteru, LinkedIn a Facebooku včetně sponzorovaných příspěvků. Pro předobjednávky vznikla separátní landing-page, a následná e-mailová zpráva kde je pak aprílový žertík vysvětlen a uživatel zasvěcen do problematiky bezpečnosti na internetu.