- Tým DoDo se od akvizice e-commerce akcelerátorem Inveo rozrostl na patnáctinásobek
- Zaměstnanci si v DoDo cení nadstandardních podmínek, flexibilní pracovní doby a firemní filozofie
Startup DoDo, který umí nejen doručovat, ale i nakoupit a pomoci zákazníkům vyřešit každodenní starosti, posiluje před Vánoci svůj tým a flotilu vozů. Momentálně plní zákaznická přání 300 kurýrů a flotila 140 aut. Tato čísla navíc ještě porostou. DoDo se stává oblíbeným zaměstnavatelem nejen díky vstřícnému přístupu k zaměstnancům, ale i díky své filozofii, která ze startupu postupně formuje love-brand.
DoDo jako služba od svého založení neustále roste, a s tím se navyšuje i počet zapojených kurýrů. Ti v rámci tzv. poslední míle vozí i zboží známých internetových obchodů Mall.cz nebo Datart a zákazníkům dováží také rychlé občerstvení z KFC či např. Bageterie Boulevard. Před vánoční špičkou se celý tým včetně flotily aut opět rozšířil. Kurýrů má nyní DoDo patnáctkrát více než před dvěma lety, kdy byl logistický startup koupen e-commerce akcelerátorem Inveo, a počet vozů se od té doby rozšířil o 135.
Velkým benefitem pro zaměstnance je časová flexibilita. DoDo se přizpůsobuje svým kurýrům, mezi které patří i hodně studentů nebo mladých lidí na volné noze. Ti si tak mohou naplánovat den podle svých potřeb a nemusí být ve stresu. „Všichni naši kurýři jsou placeni hodinově. Mohou se díky tomu lépe soustředit na zakázku a nejet jen na výkon. Tato důvěra se nám jako zaměstnavateli vyplácí, protože díky ní jsme si vybudovali u našich zaměstnanců velkou loajalitu, za kterou jsme vděční,“ dodává Michal Menšík, CEO DoDo.
DoDo se postupně stává love-brandem i díky své filozofii. Profilace služby jako osobního asistenta, který sežene a přiveze cokoliv a kamkoliv, je dalším významným aspektem, který do firmy láká nové zaměstnance. Patří k nim kromě studentů i lidé, kteří tráví část pracovní doby u počítačů a chtějí si ve zbytku dne „vyčistit“ hlavu pobytem venku. „Doručování u DoDo neznamená jízdu od dveří ke dveřím a pouhé předávání balíčků. My se zákazníky komunikujeme, pomáháme jim, každá zakázka znamená konkrétní příběh, na kterém se jako DoDo podílíme,“ dodává Menšík. „I to je věc, kterou, spolu s časovou flexibilitou, kurýři oceňují a pro kterou k nám přecházejí od konkurenčních firem. Díky našemu vstřícnému a otevřenému přístupu k zaměstnancům se můžeme pochlubit pouhou 8% fluktuací.“
DoDo v rámci městské logistiky klade důraz na ekologii a dopad na životní prostředí. Proto se společnost zapojila do projektu EcoLogis – Jezdím čistě, který chce zlepšit městskou dopravu a logistiku a odlehčit pražskému ovzduší. DoDo již teď využívá k doručování také cyklisty nebo pěší kurýry, kteří se pohybují s pomocí MHD. Vozy ve flotile DoDo jezdí z velké většiny na CNG a v roce 2019 se DoDo chce zaměřit i na elektromobilitu. Z interních průzkumů společnosti vyplývá, že ekologická filozofie DoDo je dalším pozitivním prvkem, který zaměstnanci startupu dlouhodobě oceňují a který jim při výběru nového zaměstnání rovněž významně pomáhá při rozhodování.