Horké dny měly pozitivní dopad na tuzemskou turistiku. Češi díky počasí změnili své návyky a cestovali více než v předchozích letech – až o pětinu. Zájem byl o pobyty na horách, v lázeňských městech nebo vinařských lokalitách. Vyplývá to z předběžné sezonní analýzy druhého největšího slevového portálu Pepa.cz, který se orientuje především na nabídky pobytů.
„Souvislost mezi počasím a počtem prodaných zájezdů je poměrně jasná,“ interpretuje čísla Jana Bačová, marketingová manažerka portálu Pepa.cz. „Vysoké teploty motivovaly naše zákazníky k častějším cestám, neboť v rozpálených městech vydržel jen málokdo.“
Zároveň se ukázalo, že Češi přestávají šetřit, již podruhé výrazně stoupla meziroční hodnota objednávky, a to o 23 %. Chuti cestovat tedy nahrává také důvěra Čechů v ekonomiku. Ruku v ruce s tím jde také rostoucí kvalita ubytovacích služeb a zázemí v oblíbených destinacích.
„Klasickým případem je západočeský lázeňský trojúhelník, který dokáže za dostupnou cenu nabídnout krátkodobé i dlouhodobé pobyty včetně dostatečného turistického zázemí. Podobně jsou na tom jihomoravské vinařské lokality v okolí Pálavy nebo Znojma,“ vyjmenovává Bačová. „Nyní sledujeme renesanci středočeských měst a lázní, ale také rostoucí zájem o letní pobyty na horách – zejména na Šumavě, v Krkonoších a Jeseníkách.“