Magazín Storyous, vydávaný stejnojmenným start-upem vyvíjejícím pokladní systémy pro gastronomii, se letos stal nejnavštěvovanějším online titulem pro gastro profesionály. Za první kvartál roku 2017 měl magazín průměrnou denní návštěvnost přes 3000 reálných uživatelů, poradnu věnovanou EET pak zhlédly stovky tisíc reálných uživatelů. Podle marketingového ředitele Storyous Jana Adámka je vhodný čas pro další rozvoj. Český gastrotrh je na vzestupu a díky EET si malé i velké podniky našly zpátky cestu k odborným textům.
Storyous hodlá na zájem reagovat a využít ho pro další propojování jednotlivých subjektů české gastronomické scény. Ještě více se zaměří na recenze nových českých podniků, jako jediný se bude systematicky snažit mapovat malé projekty a nezávislou scénu. Podle Adámka zde takové médium momentálně chybí. Zájem nových podniků o publicitu je přitom enormní.
„Je obtížné najít profesionální médium, které nabídne stejný prostor nízkoobratovému i velkému gastronomickému projektu a dokáže se stejně věnovat nadšencům i profesionálům. My v tom naopak vidíme největší přínos magazínu Storyous. Po ukončení vysoce čteného seriálu věnovaného EET budeme nyní volnou kapacitu věnovat právě hlubšímu objevování a komentování české scény. Gastronomické projekty se na naši redakci rozhodně nemusí bát obrátit,“ zmiňuje Adámek.
Zájem o magazín chce Storyous využít také k rozvoji dalšího publishingu. Podniky by se letos mohli dočkat odborných e-booků, s dalšími partnery Storyous plánuje také printový občasník. Na tom by se měly podílet i další velké subjekty na trhu a měl by být na rozdíl od aktuálního onlinu ekonomicky soběstačný.
„Uvidíme, nakolik se nám podaří naplnit naši představu o spojení vysoké autorské kvality textů a monetizace redakčního prostoru. Na druhou stranu, subjektů, které mají stejně jako my zájem především na kultivaci českého gastronomického prostředí, je zde dostatek,“ domnívá se Adámek.
Storyous spustil svůj B2B online magazín v březnu loňského roku. Publikuje v něm především praktické texty a návody pro řízení podniků, reportáže z gastronomických akcí, ale také recenzím nových podniků nebo rozhovorům s důležitými osobnostmi české gastronomické scény. Články, o které se stará interní tým redaktorů, jsou přístupné zdarma.