Sedmero tipů pro efektivní home office

Rok 2020 přinesl mnohým z nás změnu pracovního režimu a návyků. Do našich životů zasáhla celosvětová pandemie viru COVID-19, zaměstnavatelé se snaží omezit osobní kontakt mezi zaměstnanci a tisíce lidí se přesouvají do režimu home office. Práce z domova má však své výhody i nástrahy. U některých zaměstnanců efektivita stoupá, u jiných klesá. Níže najdete sedm tipů, které pomohou zaměstnancům i zaměstnavatelům docílit efektivní práce.

Tip 1: Výkonný a zabezpečený notebook

Během první vlny pandemie zaznamenali prodejci obrovský nárůst poptávky po noteboocích.  Vybavení zaměstnanců kvalitními přenosnými počítači je investice do budoucna, protože trend mobilní práce neustále vzrůstá. Mnoho společností navíc vyzkoušelo režim střídání dvou skupin zaměstnanců v kancelářích a zjistilo, že tímto způsobem lze při zachování efektivity práce dlouhodobě snížit náklady na pronájem prostor. Profesionální pracovní notebook by měl být lehký a snadno přenositelný. Firemní data na něm by měla být pro případ ztráty nebo krádeže zařízení důsledně chráněna alespoň biometrickým ověřením (otisk prstu, kamera pro rozpoznání obličeje) a pro mobilní účely by měl být dostatečně odolný. Velmi praktický pro práci venku či na cestách je také matný displej eliminující odlesky, dlouhá výdrž baterie a precizně provedená klávesnice. Na vývoj a výrobu tohoto typu notebooků se specializuje například značka dynabook (dříve Toshiba) a ukázkovým příkladem je 13“ přístroj dynabook Portégé X30-F-158 s možností šifrování všech dat na disku, procesorem Intel Core i5, hmotností pouhých 1,05 kg a výdrží až 16,5 hodiny (37 090 Kč).

Tip 2: Sluchátka s kvalitním potlačením okolních zvuků

Základem pro efektivní kancelářskou práci je dobré soustředění. V domácím prostředí ho však může narušit řada vnějších vlivů, a to zvlášť v případě, kdy je doma celá rodina. Neocenitelným pomocníkem jsou proto sluchátka s aktivním potlačením okolních ruchů (ANC), která jsou často využívána i v open space kancelářích. K potlačení okolí je lze využít i „naprázdno“, tedy bez puštěné hudby. Průkopníkem této technologie je značka Bose a nejnovějším modelem oceňovaným pro vynikající odrušení a výbornou srozumitelnost handsfree hovorů je Bose Headphones 700 (9 990 Kč). Z pohledu zvuku jsou vyladěna tak, aby poskytla uživatelům co možná nejvěrnější a nejvyrovnanější reprodukci bez přehnaného zdůrazňování basů a jsou proto vhodná pro mnohahodinový poslech.

Tip 3: Kvalitní nástroj pro telekonference a videokonference

Nezbytným předpokladem práce z domova jsou videokonference nebo telekonference, jejichž prostřednictvím lze realizovat individuální i týmové porady. Pro tento účel lze využít buď sluchátka, nebo specializovaný nástroj s hlasitým odposlechem zajišťující vynikající srozumitelnost i pro více osob sedící v jedné místnosti. Typickým příkladem je bezdrátový konferenční reproduktor beyerdynamic Phonum (5 590 Kč). Díky svým precizním mikrofonům a inteligentně řízenému reproduktoru si dobře poradí i ve chvíli, kdy budete při telekonferenci chodit po místnosti.

Tip 4: Bezpečná přeprava na nezbytné schůzky a zpět

Ani při home office se nelze vyhnout kontaktu s dalšími lidmi. Osobní schůzky jsou při klíčových jednáních nenahraditelné. Bezpečný způsob, jak se vyhnout kontaktu s mnoha lidmi v prostředcích městské hromadné dopravy nabízí Uber. Každý vůz je vybaven ochrannou přepážkou oddělující prostor zadních sedadel. Tak je chráněn řidič i cestující.

Tip 5: Kurýr, který sežene a zajistí cokoli, třeba svázání obchodní prezentace

Pracujete z domova a potřebujete vytisknout a svázat obchodní prezentaci nebo sehnat například inkousty do tiskárny? Nebo potřebujete zajistit a doručit léky rodičům? V podobných případech, dokonce i během případné karantény, oceníte službu osobního asistenta společnosti DoDo, který sežene cokoli a přiveze kamkoli.

Tip 6: Jednotný catering pro celý tým při videokonferencích

Jste zaměstnavatel, chcete udělat radost svým zaměstnancům a oživit videokonference? Zajistěte všem účastníkům jednotné občerstvení ve formě BB Boxů. Jedná se o službu Bageterie Boulevard, která do tří hodin od objednání přiveze box plný různě ochucených baget dle výběru, salátů nebo wrapů. Na své si přijdou i milovníci sladkého a snídaňový box potěší všechny účastníky ranní porady. Díky speciálně vyvinutému obalu zůstane veškeré jídlo čerstvé, jako byste si ho vyzvedli přímo v Bageterii.

Tip 7: Nákup online z domova během pracovní pauzy

Poslední tip se nevztahuje přímo k práci, ale pomůže vám ušetřit čas a omezit rizikový kontakt s mnoha lidmi při návštěvě supermarketu. Nakupujte online: během pracovní pauzy objednejte všechno, co potřebujete a nechte si nákup donést až ke dveřím vašeho bytu. Během home office jste tak jako tak doma, takže doručení na adresu v daném čase vám nijak nezkomplikuje časový program. Popularita této formy nakupování během pandemie roste. Košík.cz zaznamenává nyní meziročně trojnásobný zájem. Vybírat si zde můžete z 16 000 položek potravin, drogérie a potřeb pro domácnost za ceny běžné v supermarkertu. Exkluzivně si můžete také objednat produkty vybraných privátních značek Kaufland nebo prémiové potraviny od marketů Iceland či Delmart. K dispozici je i sortiment zboží od drobných farmářů, z bezobalové či eko sekce nebo široká paleta veganských a vegetariánských produktů.

Bonus: Designová podložka, která zpříjemní práci z domu

Kancelář nebo pracovní kout se stává běžnou součástí českých domovů a spolu s tím rostou nároky na vzhled a kvalitu jeho vybavení. Kožená podložka z dílny české rodinné firmy Brašnářství Tlustý splňuje ty nejnáročnější požadavky, a přitom si zachovává veškeré vlastnosti přírodní kůže – je příjemná na dotyk, přirozeně měkká a teplá. Předností je speciální povrchová chromočiněná úprava, díky níž podložka zvládne i vylitou tekutinu a neodírá se. Korek s příměsí pryže použitý na rubové straně zase zaručí, že podložka neklouže na stole a dobře drží. Povrchová úprava zaručuje kvalitní odezvu u myší s optickým či laserovým snímačem a podložka se proto skvěle hodí také skleněné nebo lesklé desky stolu, které normálně mívají se snímači problémy. Díky široké paletě barev ladí s každým interiérem.

Business table top with mock up office supplies on white background.Flat lay design.Copy space