Podle ČSÚ je v Praze asi 335 000 firem s takzvanou „zjištěnou aktivitou“, 105 000 z nich uvádí, že má alespoň jednoho zaměstnance. Nejvíce – 75,5 tisíce je pak firem do 5 zaměstnanců. Právě tyto firmy jsou vzhledem k souhrnné výši investic do občerstvení nejzajímavější pro poskytovatele takzvaného office cateringu. Jak vypadá běžná porada pražské firmy zjišťoval BB Box, B2B občerstvení od Bageterie Boulevard a jednička v dodávkách občerstvení do firem ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos.
Pražské firmy mají průměrně 5 velkých meetingů za měsíc – tedy zhruba jeden týdně, přičemž na každém z nich se sejde kolem 7 lidí. Nejvíce meetingů (konkrétně 9,7) dělají velké firmy s více než 250 zaměstnanci. U nich je pak zároveň účast na schůzce výrazně nad průměrem a v zasedačce sejde se na ní asi 26 lidí.
Občerstvení na meetingy zajišťují 2/3 oslovených firem, více ty s větším počtem zaměstnanců. Naopak pokud bychom sledovali pouze firmy do 24 zaměstnanců, jídlo či nápoje bychom při meetingu našli na stole pouze u poloviny z nich. Nejčastěji (ze 68 %) se na firemním stole objevují nápoje, následované ovocem (33 %), sladkým pečivem (30 %), bagetami (28 %) a obloženými mísami s pečivem či chlebíčky (23 %). Průměrná útrata za office catering za měsíc překračuje mírně 4 000 korun a vychází zhruba 105 korun na účastníka schůzky.
“Čísla krásně ilustrují, že firmy již považují kancelářský catering za běžnou součást své etikety a jeden z pilířů péče o zaměstnance. Zároveň více přemýšlí o servírovaném občerstvení, typickým chlebíčkům evidentně pomalu odzvonilo, což nás jako ambasadory expres gourmet občerstvení pochopitelně těší,” zmiňuje Levon Ter-Ghazaryan, obchodní manažer Bageterie Boulevard. “Na druhou stranu je s podivem, že stále ještě najdeme společnosti, které své meetingy nechávají bez jakéhokoli občerstvení.”
BB Box zároveň sledoval, jaká kritéria jsou při výběru office catering partnera pro firmy nejdůležitější. Na prvním místě se překvapivě umístila rychlost doručení občerstvení se zárukou, že dorazí včas. Tuto garanci vyžaduje 70 % oslovených firem. Pro obdobný počet – 65 %, je důležitá také prvotřídní kvalita použitých potravin. Třetím požadavek je pak na jednoduchost objednávání a snadný servis.
“Tyto závěry se zcela shodují s našimi a v podstatě jasně definují naši vizi smart office cateringu. Garantovanou rychlost doručení do dvou hodin od objednání a kvalitu produktu stavíme na první místo,” vysvětluje Levon Ter-Ghazaryan.
Office catering zažívá zlaté časy. Firmy do něj v letošním roce podle odhadů BB Boxu zainvestují až 1,1 miliardy korun. Podle průzkumů se pak občerstvení ve firmách hrazené ze strany zaměstnavatele stalo třetím nejoblíbenějším benefitem po flexibilních úvazcích a příspěvcích na sport a relaxaci.
Chytré firemní občerstvení v podobě BB Boxů si mohou objednávat dvě hodiny před doručením firmy a úřady v deseti českých městech po celé České republice – například v Praze, Brně, Plzni, Liberci, Hradci Králové a Pardubicích, v Ostravě, Kladně, Mladé Boleslavi nebo Kolíně pak funguje možnost osobního vyzvednutí. BB Boxy vždy obsahují čerstvě upečené bagety z Bageterie Boulevard v různých variantách, kromě baget a snídaňových boxů je možné objednat i wrapy, muffiny nebo nápoje. Mezi pravidelné zákazníky BB Boxu patří například Seznam, Tesco, L’Oréal, agentura H1 nebo Ministerstvo průmyslu a obchodu.