Městská část Praha 7 si pro chytrou komunikaci s občany vybrala systém Mobilní rozhlas od brněnské společnosti Neogenia. Od nového systému si slibuje rychlejší, efektivnější a bezpečnější informování obyvatel a jejich vyšší zapojování do dění v jednotlivých čtvrtích. Systém chce využívat v době krizových událostí, ale také k oslovování konkrétních skupin obyvatel včetně cílení na nerezidenty. Důležitá je také možnost získávání zpětné vazby a možnost reagovat na podněty.
Mobilní rozhlas umožňuje kontaktovat vybrané skupiny obyvatel městské části pomocí kombinace několika kanálů. Kromě SMS zpráv umožňuje rozesílat také mailingy, hromadné hlasové zprávy, či vytvářet ankety nebo participační projekty. Zprávy také umožňuje rozesílat do celonárodní participační aplikace Zlepšeme Česko, která zároveň slouží k zasílání zpětné vazby a podnětů městské části a jejím institucím. Tu Praha 7 představila občanům koncem loňského roku.
Mobilní rozhlas se stane důležitým pilířem krizové komunikace, všechny zapojené obyvatele dokáže varovat v řádu jednotek minut. Městská část ho chce však využít také pro občanskou participaci ve formě minireferend, dotazníků nebo participačních rozpočtů.
„Jsme rádi, že se náš systém rozhodla využívat další důležitá městská část. Prahu 7 považuji za skvělý důkaz, že se dlouhodobá investice do vztahů a dialogu s občany vyplácí a prokazatelně zvyšuje kvalitu života obyvatel. Vážíme si toho, že jim v tom nyní bude pomáhat i systém Mobilní rozhlas,“ uvádí Ondřej Švrček, autor Mobilního rozhlasu.
Kromě Prahy 7 využívají Mobilní rozhlas například městské části Praha 5, Praha 10 nebo Praha 15 a více než 450 velkých měst a obcí po celé České republice. Do systému je zapojeno skoro čtvrt milionu občanů. Součástí ekosystému je také participativní aplikace Zlepšeme Česko. S její pomocí nahlásili v roce 2018 lidé více než 10 000 podnětů samosprávám a jejich organizacím.