Storyous, jehož doménou byly doposud restaurace, bistra a kavárny, se chystá na druhou vlnu EET. Svůj pokladní systém rozšířený o další funkce nabídne nově také obchodníkům. Podle představitelů společnosti si však bude vybírat specializované prodejny, které využijí i stávající funkce gastronomické pokladny. Věří si na několik tisíc nových klientů a nadále chce mít vedoucí roli v gastronomických pokladních systémech.
Novými klienty Storyous by se měly stát především prodejci potravin se sortimentem do 3 000 položek, obchody se zdravou výživou, gastronomickými nebo farmářskými specialitami či vinotéky. Cílit bude jak na klienty z řad kamenných obchodů, tak stánkového prodeje. Stávající systém rozšíří o nové funkce – nově přibude například možnost využívat při prodeji bluetooth čtečku čárových kódů. Změnou prošlo také skladové hospodářství, které nově nabízí možnost práce s centrálním skladem a větším množstvím lokálních skladů, které ocení především majitelé síťových prodejen. Na přání klientů je připravován také offline mód, který umožní fungování pokladny i v případě nedostupného internetu.
„Velkou přidanou hodnotou Storyous je mnoholeté know-how z gastronomické oblasti, kde máme tisíce klientů. Je tedy logické považovat ho za náš hlavní benefit. Otevřeně cílíme především na ty, kteří ho dokáží zhodnotit a spíše než po kvantitě půjdeme po kvalitě. S druhou vlnou míříme na jednotky tisíc nových klientů,“ uvádí Petr Filipec, provozní ředitel Storyous.
Filipec totiž zároveň očekává, že další klienty bude Storyous nadále nabírat i z gastrotrhu, pro který povinnost evidovat tržby platí od loňského prosince. Za první kvartál tohoto roku by to mohly být stovky podniků. Kromě nově vznikajících by se mělo jednat především o nespokojené klienty jiných poskytovatelů pokladních systémů. Těch bude s postupem času přibývat, již nyní je totiž jasné, že někteří dodavatelé pokladen prostředí v gastronomii i kvalitu nabízených řešení podcenili. Na změnu dodavatele je přitom vhodná doba – druhá vlna EET srazila ceny pokladen na minimum.
„Hostinští si museli vyzkoušet pokladny v praxi, aby pochopili, které řešení obstojí a které ne. Ukazuje se, že u celé řady služeb je problémem jak hardware, tak software. Životnost některých na trhu prodávaných pokladen se u tak náročného provozního prostředí, jako jsou restaurace a hospody, počítá na měsíce. Software reaguje se zpožděním a zdržuje tak odbavení jednotlivých zákazníků. To povede k tomu, že do roka se většina řešení od takzvaných EET rychlokvašek v gastronomii obmění. Pomohou tomu i klesající ceny kvalitních systémů. Situace nám jakožto specialistům na pokladní systémy nahrává, chceme tedy posílit svou vedoucí roli pro segment gastronomie,“ vysvětluje Filipec.
Pokladní systém Storyous je vyvíjen již od roku 2012. Na trh za tu dobu uvedl nejkomplexnější tabletové řešení pro restaurace a kavárny včetně pokročilého skladového hospodářství a vzdálené správy podniku. Ještě před schválením zákona o EET využívala Storyous tisícovka podniků a byl tak druhým nejrozšířenějším poskytovatelem evidenčních pokladen. Po první vlně EET patří Storyous do první pětice největších dodavatelů. Systém i nadále rozvíjí, a to nejen pro český trh, ale také Polsko, kde působí od roku 2016.