Fintechu MALL Pay ze skupiny MALL Group se daří a má za sebou rekordní čtvrtletí. Počet partnerů, kteří nabízí odloženou platbu MALL Pay jako jednu z platebních metod, stoupl za poslední kvartál na 46 a jeho nástroje využil rekordní počet zákazníků. Odložená platba MALL Pay se zároveň stále více prosazuje nejen u online obchodů, ale také služeb. Koronavirová krize, v rámci, které MALL Pay představil expresní onboarding v průběhu 24 hodin, totiž poukázala na zcela nové způsoby využití odložené platby.
Za první kvartál tohoto roku s pomocí MALL Pay nakoupilo 20 000 unikátních zákazníků, kteří udělali opakované objednávky za několik desítek milionů korun. Průměrná hodnota nákupu, realizovaného s odloženou platbou v prvním kvartálu oproti průměru předchozího období mírně klesla (na necelých 1200 korun), důvodem je však větší množství drobnějších nákupů. S ohledem na celospolečenskou situaci se s její pomocí nejvíce nakupovaly domácí zásoby potravin, dětské zboží, hygienické potřeby, ale také hotová jídla.
MALL Pay zároveň pokračoval v zapojování nových partnerů. Část i nadále získává přímým vyjednáváním, část využila zrychleného onboardingu, který umožňuje na e-shopech nasadit odloženou platbu již za 24 hodin. Ten je určený pro všechny subjekty, využívající nejrozšířenější platební bránu ČSOB, do které je MALL Pay jako jediný fintech plně integrován. Počet e-shopů a služeb se tak více než zdvojnásobil – momentálně je možné s MALL Pay platit už na 46 místech.
Mezi nejnovějšími partnery se objevily například e-shop pro motoristy Auto Profi, německý prodejce pomůcek pro úklid domácnosti Leifheit, největší e-shop pro bojové sporty a umění Hayashi nebo známá vinotéka Bevande. Odložené platbě MALL Pay daří také v rámci segmentu služeb. Kromě dopravce Leo Express nebo realitní služby Bezrealitky.cz ho nově využívají i rozvozy jídla – zlínský Pádím.cz nebo HotovkyKošík.cz od Košík.cz. Zaplatit až po využití služby je možné například na první online psychologické poradně pro Čechy i cizince Mojra.cz.
“První kvartál letošního roku nás zase výrazně posunul k naplnění naší dlouhodobé mise – tedy stát se službou, která se postará o vše spojené s platbami online. Za poslední měsíce máme celou řadu nových způsobů využití – od opakovaných drobných plateb za každodenní rozvozy potravin po tak specifické případy, jako je platba za psychologickou konzultaci online,” zmiňuje Adam Kolesa, CEO MALL Pay. “Pokračujeme v zapojování dalších partnerů, do léta bychom jich rádi nabrali ještě několik desítek, tempo by se zároveň mělo zrychlovat.”
Pro MALL Pay má být letošní rok zlomový. Hodlá plně zúročit integraci do platební brány ČSOB, která ho přiblíží stovkám nových partnerů, ale také představit nový vlajkový produkt – prémiový účet s platební kartou. V současné době je v závěrečných fázích jednání o přidělení licence platební instituce.