- Do týmu nastoupili Jan Kufel a Karel Videcký
- První úspěšné projekty – Facebook livestream doručování dronem a vánoční kampaň s Leošem Marešem
- Interaktivní obsah, na který reaguje cílové publikum
- Péče o zákazníka v reálném čase s využitím sociálních sítí
Do social media týmu společnosti Mall.cz nastoupili Jan Kufel a Karel Videcký. Jejich hlavním úkolem bude připravit novou strategii pro sociální média včetně exekuce a měřit a analyzovat její výsledky. Soustředit se budou především na interaktivní styl obsahu, který přinese cílovému publiku nákupní inspiraci a pomůže s finálním výběrem produktů. V oblasti zákaznické péče by se měla komunikace přesunout za využití sociálních sítí do reálného času.
Social media tým bude úzce spolupracovat s marketingem, obchodem i oddělením zákaznické podpory. Zaměří se také na využití dalších sociálních kanálů jako Instagram nebo Snapchat, a v komunikaci se zákazníkem je propojí i s ostatním obsahem, který Mall.cz nabízí. Cílem nové sociální strategie tak bude vytvořit komplexní interaktivní obsah, který zvýší zážitek z celého nákupu a posílí loajalitu zákazníků.
Mezi první úspěšné velké projekty nového týmu patří například živý stream testování doručení zásilky dronem, který byl realizován prostřednictvím Facebooku a oslovil přes 500 tisíc uživatelů. Úspěch měla i vánoční „real-time giving“ kampaň s Leošem Marešem a Uberem, video na Facebooku zhlédlo přes 1,2 milionu uživatelů.
„Rádi bychom využili potenciál sociálních sítí k přiblížení diverzity našeho portfolia a představení zajímavých produktů, o kterých zákazníci třeba ještě nevědí. Sociální sítě jsou pro nás ideálním komunikačním kanálem, na němž můžeme sledovat a testovat bezprostřední reakce, pružně se přizpůsobovat a zároveň nenásilně představovat trendy, prémiové služby a přinášet inspiraci,“ dodává Karel Videcký.
V rámci zákaznické péče se chce posílený tým zaměřit rovněž na inovativní nástroje v oblasti podpory a komunikace a na přenesení podpory do reálného času. „Pokud si zákazník koupí zboží, které například z jakéhokoliv důvodu nesplňuje jeho představy, musí u drtivé většiny obchodů hledat kontakty na zákaznická oddělení, psát e-maily a čekat na odpověď,“ přibližuje Jan Kufel. „My chceme komunikovat se zákazníky v reálném čase a využívat ty nástroje, které používají na denní bázi i oni, jako například Facebook Messenger či v budoucnu třeba WhatsApp.“
Jan Kufel se pohybuje v oblasti marketingu více než 10 let. Nejvíce zkušeností získal ve společnostech Netsign a Zásilkovna, které spoluzakládal. V průběhu roku 2016 začal spolupracovat s E-commerce Holdingem a následně se v září připojil k Mall Group. Karel Videcký se nejdříve věnoval consulting businessu, poté nastoupil do společnosti Netsign jako klíčový partner pro business development, client service a marketingovou strategii. Věnoval se převážně startupům a ostatním projektům.