Startup DoDo, poskytující chytré kurýrní služby, reaguje na úspěch společnosti v Praze a rozrůstá se i mimo hlavní město. Osobního kurýra nově v rámci pilotního provozu mohou využít obyvatelé Brna, kterým DoDo zajistí jakoukoli pochůzku a dovezení jakékoli zásilky. Chytrá kurýrní služba za rok 2018 vykázala meziroční více než 500% růst a obrat ve výši 60 milionů korun. DoDo chce zároveň dále zvyšovat počet odbavených zásilek, který v minulém roce vyrostl na čtyřnásobek a dosáhl téměř půl milionu.
Logistický startup v Brně spouští své služby na úrovni B2C a dále rozšiřuje v segmentu B2B. Osobního kurýra si již nyní mohou Brňané objednat skrze Facebook Messenger, přes live chat na webu služby, případně pomocí klasické SMS. V pilotním provozu budou kurýři k dispozici ve všední dny od 8 do 16 hodin. V oblasti B2B bude DoDo v Brně nově zajišťovat logistiku pro Bageterii Boulevard, SynotTip a Aktin.cz. Dosud v Brně kurýři DoDo v rámci B2B modelu rozváželi objednávky pro řetězec KFC, spolupráce se postupně rozšířila na všechny pobočky ve městě.
DoDo kurýři zákazníkům pomáhají řešit řadu standardních i méně obvyklých problémů – ať se jedná o dovoz občerstvení na piknik v parku, nákup kancelářských potřeb či vyřízení reklamace zboží. Služba však zvládne i zapeklitější úkoly, ať už jde o odchyt pavouka nebo dokoupení posledních nezbytností na dovolenou. Od založení v roce 2016 služba DoDo neustále roste, a to i díky B2B spolupráci s partnery, kterým poskytuje servis v oblasti tzv. poslední míle. K doručení svého zboží ji využívají obchody jako Mall.cz, Comgate, Datart, iStyle, Urbanlux a další. Kurýři DoDo také rozvážejí fast food občerstvení společností KFC, Pizza Hut nebo Bageterie Boulevard.
„V Brně dlouhodobě registrujeme zájem o naše služby a očekáváme, že zde bude mít DoDo úspěch. Monitorujeme i možnosti růstu do dalších krajských měst a nevylučujeme ani zahraniční expanzi našich chytrých kurýrů,“ komentuje vstup do Brna Martin Marek, Managing Director startupu DoDo.
Aktuálně má DoDo flotilu čítající přes 300 aut a přání zákazníků plní více než 400 kurýrů. V rámci aktivní snahy o ochranu životního prostředí se společnost přihlásila k závazku čisté mobility a v jeho duchu má 95 % využívaných automobilů pohon na CNG. Zároveň zavedla pěší kurýry a cyklokurýry, kteří se mohou po centru města pohybovat mnohem efektivněji a rychleji než řidiči v autech a šetří tak životní prostředí. Za loňský rok tak ušetřili přes 355 tun CO2.