Online supermarket Košík.cz zrychluje časy doručení objednaných nákupů. Zákazníkům z hlavního města a jeho okolí nově přiveze nákup už za 120 minut, v regionech to zvládne za čtyři hodiny. Dobu doručení však chce ještě výrazně snižovat.
V Praze a okolí bude nově možné objednat doručení nákupu z Košíku od dvou hodin od objednání. Současná minimální doba doručení se tak zkrátí o celou třetinu a dotkne se 60 % adres nejen na území Prahy, ale i středních Čech. Nejedná se přitom o teoreticky dosažitelnou hodnotu, což potvrdilo několikatýdenní pilotní testování. V jeho rámci se navíc zpozdily jen jednotky objednávek. Cílová meta tedy může ležet ještě o další desítky minut níže.
“Zkoušíme, co zvládneme. Systém máme teď upravený tak, že aktuální dvě hodiny – které osobně považuji spíš za tržní standard – vozíme v podstatě bez zpoždění. To nám umožňuje dostat se ještě výrazně níž,” zmiňuje Tomáš Jeřábek, šéf Košík.cz. “Už teď přivezeme nákupy rychleji na skoro dvě třetiny pražských a středočeských adres. A mou osobní ambicí je dostat se už brzy na území celé Prahy na 99 minut od objednání.”
Výrazně rychleji a pohodlněji teď mohou potraviny online nakupovat také obyvatelé krajských měst. Košík do nich totiž postupně přináší doslova metropolitní standard služby. Už v červnu si mohli v den objednání převzít nákup zákazníci z Českých Budějovic, za čtyři hodiny od objednání nově přiveze kurýr nákup zákazníkům z Plzně, Liberce a jejich okolí.
“Rovnice je jednoduchá. Doručení do druhého dne oslovuje zákazníky, kteří nakupují párkrát do měsíce. Doručení do několika hodin osloví zákazníky, kteří nakupují několikrát týdně,” zmiňuje Jeřábek. “Pokud chceme v regionech dál růst, musíme se v kvalitě zase o kus posunout. Když si ráno můžete objednat suroviny na oběd, nemáte důvod trápit se s nákupem v supermarketu.”
Rychlost dodání však není jedinou oblastí, kde Košík významně zrychlil. V poslední aktualizaci svého e-shopu představil nové funkce, které výrazně zjednodušily už samotné nakupování. Díky většímu zapojení vizuálních prvků se podle testovacích měření stal nákup na Košíku i pro nezkušené uživatele dílem pouhých patnácti minut.