Poznat své sousedy, vyzkoušet marketingové nástroje na různorodé městské zástavbě, ale také podrobněji prozkoumat sousedskou spolčenost v prostředí, které rozvoji sousedských vztahů dvakrát nenahrává. Intenzivní kampaň zaměřenou na bezprostřední okolí svého skladu naplánoval e-shop s potravinami Košík.cz, patřící do skupiny Mall Group. Kolem komína bude jezdit celý březen a závěr kampaně oslaví pravou sousedskou zabíjačkou. Poznatky z kampaně by měly posloužit celému trhu.
Košík zaplaví okolí svého moderního skladu v Horních Počernicích outdoorovou reklamou. Billboardy doplní CLV nebo branding autobusů v lokalitě. Na ploše kolem 25 kilometrů čtverečních, která zahrnuje například sídliště Horní Počernice nebo Černý most probíhá neadresná distribuce letáků, mimo špičku se do ní vypraví auta Košíku, jejichž řidiči budou pomáhat se skóringem jednotlivých míst.
„Navazujeme na pivovarskou tradici, která každému rozumnému majiteli velela zajistit si odbyt v co nejkratší vzdálenosti od pivovarského komína,“ zmiňuje s nadsázkou Jakub Šulta, CEO Košík.cz. „Poprvé testujeme kampaň s výrazným lokálním zaměřením a s výrazným tržním přesahem. Zkoumáme, jak fungují jednotlivé nástroje na obyvatele různého typu zástavby a rozdílného sociodemografického složení. Všímáme si charakteru lokality a spolu s našimi řidiči vytváříme mapu, která se stane základem pro další strategické plánování.”
Zvláštní pozornost bude věnovaná především sídlištní zástavbě, kde bude Košík ve spolupráci s partnery zkoumat složení sousedských komunit. Na Černém mostě proto plánuje realizovat také vlastní sousedské setkání v podobě zabijačkových hodů.
8″Čerpáme inspiraci ze zahraničí, například z Německa či Skandinávie, kde jsou firmy mezi svými sousedy výrazně více vidět a více se zapojují do veřejného dění – třeba sousedskou výpomocí. Rádi bychom si to vyzkoušeli na pravidelné bázi v oblasti kolem skladu, na Kavčích Horách, kde sídlí Košík či Holešovicích, kde sídlí Mall Group,” vysvětluje Šulta.
Podle Šulty je podobná aktivita důležitá nejen pro Košík, který ji hodlá využít pro další vylepšení aktivity, ale i pro celý trh. Know-how, které e-shop získá, bude použito pro tvorbu nových modelů zásobování pro city logistiku v kooperaci s městotvornými institucemi.