Firemní uživatelé, a především pak velké společnosti, mají specifické potřeby v oblasti výpočetních technologií. Jak postupovala společnost Toshiba v návrhu notebooku pro potřeby firemního podnikání od menších a středních společností až po velké korporace? Základními trendy, které společnosti u dodavatelů IT vyhledávají stále více, jsou nadstandardní záruční podmínky, silné servisní zázemí, kompatibilita s jakoukoli firemní infrastrukturou a především pak vysoké zabezpečení dat.
Potřeba mobilní práce, spolehlivost a vysoké nároky na zabezpečení dat, které již brzy zdůrazní evropské směrnice GDPR. To je jen několik aspektů, podle kterých vybírají počítače a notebooky pro firemní sféru vedoucí IT oddělení. Jaké specifické vlastnosti jsou podle zkušeností společnosti Toshiba ty nejzásadnější, které profesionální uživatelé vyžadují, a podle kterých byl formován návrh, výroba a nastavení jednotlivých doplňkových poprodejních služeb?
Základní zabezpečení dat
Biometrické senzory pro rychlé a bezpečné přihlášení, šifrování veškerých dat uložených na pevném disku nebo funkce AntiTheft, která umožní IT oddělením na dálku zablokovat ukradený či ztracený notebook. To jsou parametry, které vyžadují firmy, jimž záleží na bezpečnosti dat a chtějí předejít jejich zneužití. „Uvědomujeme si, že potřeba zabezpečení ve firemní oblasti stále vzrůstá. Abychom kromě dnes již standardních popsaných prvků pomáhali předcházet také útokům zvenčí, vybavujeme naše notebooky vlastním unikátním BIOSem. Ten zajišťuje nadstandardní ochranu vůči tomuto nebezpečí“, říká Tomáš Konečný, B2B sales manažer společnosti Toshiba pro CZ/SK a koordinátor prodeje v regionech CEE a SEE.
Nejvyšší laťka pro GDPR – předcházení lidskému faktoru v oblasti bezpečnosti
Chceme-li jít ještě dál, musíme se zaměřit také na lidský faktor. Úniky klientských databází a dalšího firemního know-how na základě vědomých a cílených kroků a obchodování s těmito informacemi nebo jiná forma jejich zneužití je dnes již běžnou součástí zkušenosti mnoha společností. Tato oblast je mimořádně citlivé téma, které je palčivé jak pro soukromé společnosti, tak i subjekty státního sektoru. Právě na toto téma se důrazně zaměří směrnice GDPR, které musí nejen tyto organizace naplnit. „Toto nebezpečí si uvědomujeme již dlouho, a proto jsme vyvinuli vlastní řešení Toshiba Mobile Zero Clietnt (TMZC), které přenáší bezpečnostní prvky specializovaných počítačových terminálů do mobilní sféry. TMZC je způsob, který nemá prozatím obdobu a jakým lze skutečně a reálně získat plnou kontrolu nad zabezpečením firemních dat při zachování možnosti mobilní práce. Jedná se o terminály bez operačního systému a jakýchkoli uložených dat v provedení klasických notebooků, které umožňují plnohodnotnou práci s veškerým firemním softwarem vzdáleně běžícím na virtuálním serveru s možností blokace nebo specifického nastavení využití USB portů a všech dalších možností konektivity“, popisuje vlastnosti tohoto řešení společnosti Toshiba Tomáš Konečný.
Záruční podmínky
Záruční podmínky jsou při výběru jedním z klíčových kritérií. Ve své podstatě prezentují spolehlivost přístrojů, respektive informují uživatele o tom, do jaké míry věří daný dodavatel svým výrobkům. Každá společnost, která cílí se svými technologiemi na firemní sféru, musí nabídnout záruky, které převyšují standardní zákonem dané podmínky, ať už se jedná o délku záruční doby, nebo o další specifika, jako je garance servisu v sídle zákazníka. „Toshiba má dlouholeté zkušenosti se svými produkty. Právě na základě nich jsme již před více než třemi lety přišli u vybraných podnikových notebooků na trh se standardně kombinovanou 3letou zárukou se servisem onsite a naší vlastní zárukou spolehlivosti Reliability Guarrantie[1]. Ta zaručuje, že když notebook vypoví službu během jednoho roku od zakoupení a budou naplněny podmínky této záruky, uživatel získá kromě záruční opravy také celou kupní cenu přístroje zpátky. Zákazník dostává tedy vlastně opravený notebook, který mu tímto krokem dáváme zdarma“, říká Tomáš Konečný.
Komfort servisu
Pro společnosti, které disponují desítkami až stovkami zařízení, je zásadní, aby výrobce zajistil opravu přímo u zákazníka. To vyžaduje silné servisní zázemí. „Proto, abychom zajistili rychlý servisní zásah kdekoli, se spojujeme s partnery s logisticky dobře vedeným skladem náhradních dílů a speciálně vyškolenými profesionálními techniky, kteří si dokáží poradit v mobilních podmínkách s naprostou většinou technických problémů“, připomíná Tomáš Konečný. „Zásadním výsledkem, který naplňuje naše přesvědčení o správnosti tohoto rozhodnutí je fakt, že podle našich statistik je 95% je u zákazníků ukončeno následující pracovní den od jejich ohlášení“.
Kompatibilita se stávajícími firemními systémy
Firemní IT prostředí je specifické vlastními unikátními aplikacemi a procesy. „Každé zařízení, které zákazníkovi dodáme, musí plně podporovat veškerý software, který daná společnost používá. Proto zůstávají v naší nabídce stále zařízení s předinstalovaným operačním systémem Windows 7, na kterém běží v řadě společností právě z důvodu kompatibility s aplikacemi celá firemní struktura. Tyto přístroje podporují samozřejmě možnost bezplatného přechodu na novější operační systémy“, konstatuje Tomáš Konečný.
Další vlastnosti a konfigurace
Další vlastností, které doprovází velmi často požadavky na firemní počítače, je dobrá konektivita při mobilní práci. Ta zahrnuje například vestavěný HDMI, případně i RGB konektor pro snadnou prezentaci na zobrazovacích zařízeních u zákazníků, někdy také konektor RJ45 pro pevné připojení do sítě prostřednictvím kabelu při práci v kanceláři. Dále lze jmenovat vysokou výdrž na baterie, která zajistí energii pro celodenní mobilní práci či podsvícenou klávesnici pro pohodné užívání ve slabě osvětlených prostorách. Samozřejmostí pak také zůstává dostatečně dimenzovaný výkon hardwarových komponent pro multitasking, matný displej a připravenost notebooku na práci v režimu 24/7.
[1] Podrobné podmínky služby najdete na stránce www.toshiba-czech.com/reliability