DoDo významně posiluje divizi Fresh. Počet rozvezených nákupů od ledna vyrostl o polovinu, do flotily přibude 200 vozů

Logistický startup DoDo, který se specializuje na precizní městskou logistiku, slaví úspěch se svou divizí DoDo Fresh orientovanou na rozvoz potravin. Oblast rozvozu pro e-shopy jako Tesco či Košík.cz od ledna vyrostla o 49 % a před vánoční sezónou startup dále navyšuje kapacity. DoDo nyní na rozvoz potravin přebírá 200 nových vozů. O doručování v segmentu Fresh se celkově stará přes 800 kurýrů, a to nejen v Česku, ale také na Slovensku a v Maďarsku.

V oblasti rozvozu potravin je společnost DoDo lídrem trhu a pro tuto oblast byla vyčleněna dokonce samostatná divize DoDo Fresh. Ta je přizpůsobena na míru právě této logisticky nejsložitější disciplíně, která je náročná jak na skladování chlazených a mražených potravin, tak i na přesnost doručení v konkrétních hodinových slotech. 

DoDo Fresh rozváží potraviny primárně pro dva z trojice nejzásadnějších hráčů na trhu s online prodejem potravin – Tesco a Košík.cz. Jen od ledna, kdy byla tato divize oddělena, DoDo v tomto segmentu vyrostlo o 49 %.

„Počet rozvezených nákupů kontinuálně roste a s nástupem podzimu se na online supermarkety nejen kvůli aktuální epidemiologické situaci začíná spoléhat čím dál tím více zákazníků. Nákup potravin online si za své ve větší míře berou i zákazníci z řad starších nakupujících, kteří dříve spoléhali výhradně na kamenné supermarkety,“ líčí Michal Menšík, CEO startupu DoDo.

Na rostoucí poptávku ze strany zákazníků i Tesca a Košíku DoDo reaguje postupným navyšováním rozvozové kapacity, přičemž aktuálně DoDo rozšiřuje flotilu o 200 ekologických vozů s CNG pohonem, které jsou dokonale uzpůsobeny přepravě zboží s nutností zachování teplotního řetězce.

Rozšiřování rozvozové flotily nicméně neznamená nárůst automobilů pohybujících se v ulicích. Společnost DoDo v oblasti rozvozu potravin postupně kompletně přebrala logistiku Tesca a čím dál vyšší podíl nákupů rozváží i pro Košík.cz. Cílem firmy je logistiku různých e-commerce subjektů maximálně konsolidovat a díky pokročilé logistické IT platformě přepravu zboží po městě výrazně zefektivňovat. Cílem je tedy na stejný objem zásilek využít naopak znatelně méně vozů.

„DoDo je postavené na vlastní logistické platformě, která se stará o precizní plánování rozvozů a dokonalou vytíženost vozů tak, aby žádný projetý kilometr nepřišel nazmar a dosáhli jsme maximální efektivity. Klíčem k udržitelnému růstu e-commerce je především šetrná logistika. Naše auto v segmentu Fresh průměru rozveze více než 30 nákupů denně. Outsourcing logistiky ze strany e-commerce partnerů směrem k DoDo navíc často znamená také přechod na ekologičtější flotilu vozů,“ komentuje Menšík.

Kromě průběžného navyšování kapacit v segmentu Fresh je společnost DoDo připravena i na nárazové výkyvy poptávky v období okolo Vánoc. „Na zvýšenou poptávku umíme reagovat skutečně bleskově. Nové kurýry jsme schopni nabrat, plně zaškolit i s nimi podepsat smlouvu kompletně online a agilně dokážeme škálovat i náš vozový park. Díky naší pokročilé platformě umíme do systému snadno přidat vypůjčená auta a umíme využívat i třeba volné kapacity vozů jiných logistických firem nebo jednotlivců v oboru přepravy zboží,“ popisuje Michal Menšík připravenost firmy na výkyvy spojené s Vánoci i epidemiologickou situací.

Na nadcházející vánoční sezónu i první kvartál příštího roku poptávají partneři již nyní navýšení rozvozové kapacity DoDo Fresh o 40 %. Dá se navíc očekávat, že zájem o rozvoz potravin bude nadále strmě růst. Kromě rostoucího objemu nákupů stávajících partnerů totiž o rozvoz projevují zájem i tradiční kamenní prodejci potravin, kteří již zahajují přípravy vlastních e-shopů a začínají řešit logistiku. DoDo proto očekává, že rok 2021 bude v tomto směru přelomovým.