České Epico prodává po 10 letech už ve více než 30 zemích

Když v roce 2014 dodala nová česká značka Epico první produkty, vize byla jasná: vyrábět designově a funkčně vyladěné příslušenství primárně pro širší portfolio produktů značky Apple. Po deseti letech na trhu se původní česká značka může pochlubit působením ve více než 30 zemích světa, kde prodává ve více než 700 partnerských prodejnách. To vše bez působení na marketplace platformách a bez vlastního e-shopu. Epico staví na jiných základech než většina konkurence a po deseti letech své existence slaví úspěch a kontinuálně roste.

Důraz na Apple, vlastní vývoj a věrnost stylu

Epico se od počátku specializuje na příslušenství pro Apple produkty a drží se toho dodnes. Tato specializace značce umožňuje být velmi flexibilní. Díky úzkým vztahům a vysoké míře důvěry je včas připravena na každou produktovou novinku, což demonstruje aktuální fakt, že příslušenství pro iPhone řady 17 je již nyní, dlouho před jeho uvedením na trh, ve výrobě.

Uživatelé, kteří používají iPhone a další Apple produkty, jsou specifičtí. Velká část z nich si ráda připlatí za značkové a prémiové příslušenství a my se snažíme dodávat na trh takové produkty, jejichž funkčnost odpovídá deklarovaná standardům. Stejně tak je do značné míry specifický i celý prodejní kanál Apple a nám se během let podařilo vybudovat si v něm na základě důvěry a pevných vztahů silné místo,“ komentuje ideologii značky Martin Habina, jeden z dvojice zakladatelů značky Epico.

Růst v číslech: 5,4 milionu kusů příslušenství za posledních 5 let

V průběhu roku 2019 přešlo Epico na nový systém expedice a logistiky a od té doby vyexpedovalo skoro 5 400 000 kusů příslušenství. Zatímco v roce 2020 dodalo partnerům 762 tisíc kusů produktů, v roce 2024 to bylo už víc než 1,13 milionu. Prozatím nejúspěšnějším byl z pohledu objemu rok 2022 s 1,15 milionu vyexpedovaných kusů.

Největší podíl zastává v uvedených číslech příslušenství z kategorie ochrany – tedy skla a kryty na telefony. Od přechodu na nový systém jich prodalo Epico přes 3,89 milionu kusů . Druhou pomyslnou příčku zastávají produkty pro nabíjení (1,03 milionu kusů ve stejném období).

Značka, která jde vlastní cestou

Epico nekonkuruje svým partnerům vlastním e-shopem ani se nezapojuje do žádné tradiční marketplace platformy. Místo toho se soustředí na budování pevných vztahů se svými odběrateli a partnery. Věrnost této filozofii je jedním z hlavních důvodů, proč se značce daří růst nejen doma, ale i v zahraničí.

Tato strategie se nám dlouhodobě osvědčuje. Dnes po více než deseti letech působíme ve více než 30 zemí světa, naše produkty jsou v přibližně 700 prodejnách a mezi naše nejvýznamnější partnery patří i sítě Apple Premium Resellerů a Partnerů, pro některé z nich vyrábíme mimo jiné i OEM příslušenství brandované jejich značkami. Díky této strategii máme jistotu, že se naše prémiové produkty dostávají k zákazníkům do rukou kvalitní formou,“ hodnotí specifický přístup k obchodnímu modelu Roman Nováček, druhý spoluzakladatel Epico.

Partnerům nabízí Epico nejen kvalitní a designově propracované produkty, ale také podporu na míru, která usnadňuje jejich každodenní fungování – od dodávek přizpůsobených jejich konkrétním potřebám po atraktivní prodejní stojany.

Filozofie značky: Prémiové produkty i technologie

V době, kdy je trh zavalen desetitisíci produkty z kategorie levného příslušenství pro mobilní zařízení všeho druhu, se Epico stále drží své původní filozofie. Pro iPhone a další produkty Apple nabízí dostatečně široký sortiment příslušenství, aby měli věrní zákazníci dostatečný výběr a mohli využívat výhradně Epico. Přitom klade důraz na inovace a kvalitu zpracování, což velká část uživatelů Apple oceňuje.

Příkladem je aktuálně nejodolnější ochranné sklo na displej Epico Impact Ceramic Glass, které je vyráběno z japonský materiálů. SGS certifikace zaručuje, že odolá pádu ocelové koule o hmotnosti 0,5 kg z výšky dvou metrů. Této filozofii odpovídají také například novinky pro rychlejší bezdrátové dobíjení využívající technologii Qi2, která na trhu teprve nesměle startuje.

Pro více informací a kompletní nabídku příslušenství navštivte webovou stránku www.myepico.com.

Roman Nováček, spoluzakladatel Epico
Martin Habina, spoluzakladatel Epico