Fenomén Black Friday bude letos poprvé rezonovat také mezi online prodejci potravin. Nejdostupnější český e-shop s potravinami Košík.cz se rozhodl poskytnou svým zákazníkům podobné výhody jako ostatní e-shopy a vymezit se proti kamenným marketům. Do konce měsíce nabízí 2000 položek s průměrnou slevou 40%, maximální sleva pak dosáhne 60%. Slevy je možné najít na kosik.cz/black-friday.
Do Black Friday jsou zapojeny výrobky napříč kategoriemi. Slevy jsou na čerstvé maso, uzeniny, sýry, ovoce a zeleninu, nápoje, ale také drogerii, potravu pro mazlíčky nebo potřeby pro domácnost. Čerpat je mohou všichni zákazníci bez omezení závozových oblastí na nákupy doručené v průběhu celé akce. Celkem je zlevněno přes 13 % z 15 000 položek, které Košík nabízí. Nákupy objednané do 18:59 budou doručeny ještě v průběhu večera.
„Předvánoční zásobovací nákupy jsou koncem listopadu v plném proudu. Spojení Košíku s Black Friday se tedy vyloženě nabízí. Dali jsme dohromady co nejpestřejší kombinaci slev, aby bylo možné za zajímavé ceny nakoupit běžné položky i delikatesy, které si třeba za normálních okolností zákazník nedopřeje,“ uvádí Jakub Šulta, COO Košík.cz. „Zákazníci zároveň ocení i skutečnost, že se při nákupu nemusí nijak omezovat v počtu položek. Nákup, který by třeba sami neuvezli, jim naši kurýři přivezou až domů.“
Podle Jakuba Šulty chce Košík dokázat, že je plnohodnotnou alternativou ke kamenným marketům. I proto by měl být Black Friday v Košíku velmi zajímavý pro zákazníky v regionech, kteří jsou v současnosti odkázáni především na slevové akce lokálních prodejen.
„Z výzkumů víme, že průměrný obyvatel regionu kvůli potravinám ujede kolem 100 kilometrů měsíčně. Přepočteno na cenu pohonných hmot se dostáváme k částce kolem 250 korun za měsíc. A to vynechávám čas na cestu a strávený na místě,“ zmiňuje Šulta. „Oproti tomu u nás je doprava i do regionů nad 1500 Kč zdarma, ať je nákup sebevětší. A ještě zákazníkům bez nadsázky přivezeme slevy, které by v supermarketu nebo hypermarketu nedostali.“