Slevové portály končí vánoční prodeje až o Štědrém večeru

Zatímco e-shopy končí vánoční sezonu kolem 22. 12., aby se zboží ještě včas dostalo k zákazníkovi, a kamenné prodejny většinou zavírají 24. ve 14 hodin, slevové portály na plné obrátky prodávají ještě těsně před Štědrým večerem. Jsou totiž posledním místem na internetu, kde mohou zákazníci nakoupit dárky doslova na poslední chvíli. Voucher totiž stačí po zaplacení vytisknout a během pár minut je možné dát ho pod stromeček. I díky tomu je slevový voucher podle studie APEK třetí nejprodávanější komoditou na e-commerce trhu.

Vánoční horečka na slevových portálech meziročně stoupá na Štědrý den

Zatímco v předchozích statistikách dvojka na trhu Pepa.cz zaznamenala nárůst prodejů většinou v nižších desítkách procent, vloni na Štědrý den vzrostl obrat 46 % a hodnota objednávky šla nahoru o 12 %. „Obdobný trend očekáváme i letos, s tím, že nejsilnějším dnem by měl být opět 23. prosinec, kdy bývá nejvyšší jak průměrná hodnota objednávky, tak i nejvyšší tržby,“ říká Jana Bačová, šéfka marketingu Pepa.cz.

Zajímavý je i pohled na vývojový graf prodejů voucherů na loňský Štědrý den hodinu po hodině. Je zde jasně vidět, že na poslední chvíli lidé nejvíce nakupují od 9 do 11 hod ráno a od 14 do 16 hod odpoledne. Po 18. hod, kdy většina českých rodin zasedne ke štědrovečerní večeři, pak počet prodaných voucherů strmě klesá.

stedry vecer nakupy 2014

Graf zobrazuje prodej slevových voucherů v průběhu Štědrého dne. Je možné si všimnout dopolední a odpolední špičky, ale především nárůstu prodejů těsně před nadílkou, kdy vouchery míří z tiskárny přímo pod stromeček.

Pepa.cz v letošním roce očekává na Štědrý den tržby okolo 1,8 milionu Kč, tedy o 300 tisíc více než vloni.

„Nezanedbatelná výhoda slevových serverů je to, že na nich je možné nakoupit dárky doslova za 5 minut 12, kdy stačí vybraný voucher vytisknout a dát v obálce pod vánoční stromeček. Věříme, že díky tomu i letos pomůže Pepa.cz vytrhnout pomyslný trn z paty nejednomu člověku, který nechal nákup vánočních dárků na poslední chvíli,“ doplňuje Jana Bačová.

Jaké vouchery Češi na Štědrý den nakupují?

Pokud budeme vycházet z dat Pepa.cz z loňského Štědrého dne, můžeme jasně říci, že nejvíce se prodávaly zážitky, pobyty a služby. Konkrétně se jednalo o romantickou plavbu lodí spojenou s večeří, velmi oblíbené byly také veškeré druhy wellness pobytů a to jak v Česku, tak v zahraničí. Loňským hitem byly také projížďky na segwayi v centrech měst. Letos také významným způsobem roste zájem o dárkové vouchery pro nákup přímo na Pepa.cz.