Brno 12. července 2018 – Počet e-shopů v České republice roste a v letošním roce dokonce překonal hranici 40 000. Významný podíl přitom tvoří e-shopy malých a středních podnikatelů, kteří ke své prezentaci volí jim dostupné online nástroje na tvorbu webu. Z údajů společnosti Webnode vyplývá, že její webové stránky na míru využívají z 37 % právě malí podnikatelé a firmy.
Na pomyslném vrcholu žebříčku Webnode, který v České republice využívá přes 2,5 milionu zákazníků, stojí v ČR s 37 % drobní živnostníci. Právě pro ně je online webový editor vhodnou příležitostí, jak vytvořit stránky přesně podle svých představ, s minimálními náklady a bez nutnosti znalosti programování. Kromě klasických e-shopů využívají Webnode k firemní prezentaci také společnosti zabývající se například prodejem šperků, nábytku či kosmetiky a drogerie.
„Malí podnikatelé sázejí především na autenticitu a chtějí svým zákazníkům předat příběh, který za jejich podnikáním stojí. Proto jsme letos představili novou generaci e-shopu, umožňující vytvořit profesionální prezentaci produktů i samotného příběhu značky, a to bez nutnosti technických znalostí,“ uvádí Slawomír Budziak, který ve Webnode vede oddělení pečující o zákazníky.
Vhodná a profesionální prezentace za minimálních nákladů je cestou, kterou se vydává také stále více institucí, jakými jsou školy, města nebo neziskové organizace. V České republice tvoří tyto weby na platformě Webnode jednu třetinu (32 %) z celkového počtu. Třetí nejsilnější kategorii webů pak zastupují zájmové weby, stránky hudebních kapel, výstav a akcí, stránky věnující se sportu, jídlu a zdravému životnímu stylu.
Online editor typu Webnode je nejen pro malé podnikatele nástrojem, díky němuž mají svou prezentaci pod kontrolou a mohou ji kdykoliv jednoduše upravit, doplnit či rozšířit. Navíc je jim k dispozici uživatelská podpora, schopná s tvorbou e-shopu kdykoliv pomoci. Díky uživatelsky přívětivému rozhraní lze web administrovat snadno a intuitivně.