- 40 % uživatelů nakupuje online na mobilních platformách
- nové distribuční centrum v Jirnech u Prahy odbavilo o 80 % více zboží než vloni
- Návštěvnost e-shopu ve špičce meziročně stoupla o 50 %
Mall Group úspěšně zakončil Black Friday, osmidenní kampaň, která definitivně zahájila hlavní vánoční nákupy. Během letošní akce distribuční centrum v pražských Jirnech v rámci nepřetržitého dvousměnného provozu odbavilo přes půl milionu kusů zboží, což je o 80 % více než v loňském roce. Výrazně – o 40 % – také stoupl podíl využívání mobilních platforem k nákupu.
Nejúspěšnější kategorií z hlediska prodaných kusů byly hračky s podílem 19 %, malé domácí spotřebiče s 13,5 % a potřeby pro domácnost. Největší tržby pak Mall.cz zaznamenal v segmentu velké a malé bílé techniky s podílem téměř 33 %, následuje shodně s 9,5 % videotechnika a mobilní telefony.
Zajímavostí je, že ačkoliv nejvytíženějším dnem kampaně je samozřejmě samotný „černý pátek“, tak v rámci celého týdne slev se na druhém místě umístilo pondělí. Lidé tedy k nákupům využili už samotný start akce.
„Black Friday si vydobylo pevnou pozici v českém nákupním kalendáři a na Mall.cz se stalo jednou z nejoblíbenějších kampaní,“ dodává Jan Řezáč, tiskový mluvčí Mall.cz. Zákazníci v rámci Black Friday začali s prvními vánočními nákupy a vyhnuli se tak stresu z nakupování na poslední chvíli. My jsme zase dostatečně prověřili připravenost naší logistiky na vánoční špičku.“
Mall.cz disponuje jedním z nejmodernějších distribučních center v Evropě se spolehlivostí 98 %. Kapacita distribučního centra je aktuálně 75 000 kusů zboží denně, přičemž je škálovatelné na dvojnásobek.
Díky 104 výdejními místům po celé ČR Mall.cz výrazně rozšiřuje svůj regionální dosah na všechna krajská a okresní města. Od 7. října jsou otevřeny veškeré pobočky MALL.cz i v sobotu od 9 do 16 hodin, v Praze dokonce do 17 hodin. Od 24. listopadu jsou tímto způsobem otevřeny pobočky i v neděli, a to až do Vánoc. MALL.cz vedle otevření výdejních míst zavádí také sobotní a nedělní doručení se službou MALL 7 dní v týdnu. Stačí objednat zboží do 17 hodin a druhý den (vč. víkendu) je zákazník s touto službou může mít k dispozici. V Praze mohou zákazníci využít osobní odběr ještě v den objednání v případě objednávky do 13 hodin téhož dne. Ve spolupráci se startupem DoDo si Pražané mohou nechat dodatečně expresně doručit zásilku z pobočky přímo do ruky.