Black Friday na Mall.cz: meziroční nárůst tržeb o 60 %, téměř miliardový obrat v celé skupině

  • 100% nárůst tržeb a návštěvnosti oproti běžnému provozu
  • nové distribuční centrum odbavilo přes300 tisíc kusů zboží 
  • czcelkově roste v řádech desítek procent 
  • obrat zacelou Mall Group – téměř miliarda  

Mall.cz má za sebou osmidenní Black Friday, zatím nejúspěšnější kampaň v historii a zároveň poslední zatěžkávací zkoušku před Vánoci. Hladký průběh kampaně zajistila také důsledná příprava logistiky a IT, díky níž Mall.cz zvládl skokový nárůst návštěvnosti a prodejů bez výpadků či omezení.

Během „černého“ pátku dosáhl Mall.cz na českém trhu 60% navýšení tržeb, za celý víkend nárůst činil 50 %. Míra konverze stoupla o pětinu a návštěvnost e-shopu se zvýšila zhruba o 50 % (vše v meziročním srovnání s výsledky loňského Black Friday).

Nejúspěšnější kategorií z hlediska prodaných kusů byly hračky s podílem 19 % a drobná elektronika s 13,5 %, oproti loňsku výrazně posílila kategorie zdraví a krása. Největší tržby pak Mall.cz zaznamenal v segmentu velké a malé bílé techniky celkově s podílem bezmála 43 %. Významnými kategoriemi z hlediska tržeb byly rovněž mobilní telefony, PC a příslušenství a video technika.

Kampaň byla spojena se zvýšenými logistickými nároky. Nové distribuční centrum Mall.cz v Jirnech u Prahy, které bylo nedávno rozšířeno na 50 000 m2 a zvládne expedovat 75 000 ks zboží denně, fungovalo na plný výkon a nezaznamenalo jakýkoliv výpadek či zakolísání. Toto centrum, které je jedním z hlavních skladů Mall Group, odbavilo během celé kampaně přes 300 tisíc kusů zboží.
„Naše logistické centrum je škálovatelné až na 150 tisíc kusů zboží denně a v rámci vánočních prodejů počítáme s čtyřsměnným provozem 24/7, ten jsme si mimochodem vyzkoušeli již v průběhu Black Friday a dovršili jsme tak poslední zatěžkávací zkoušku před Vánoci. Zodpovědně můžeme říci, že jsme opravdu dobře připraveni,“ vysvětluje Pavel Knap, šéf logistiky Mall.cz.

Samotný Mall.cz v současnosti roste v řádech desítek procent. Nově disponuje 104 výdejními místy po celé ČR, čímž výrazně rozšiřuje svůj regionální dosah na všechna krajská a okresní města. Nabízí také dovoz zboží v sobotu a obyvatelé Prahy mohou využít služby doručení v den objednání.

Black Friday v rámci celé Mall Group
Letos poprvé se do Black Friday zapojily i další české e-shopy patřící do skupiny Mall Group, například BigBrands.cz či Proděti.cz, kterým tržby v rámci kampaně vzrostly ve stovkách procent.

Kampaň Black Friday rovněž probíhala ve všech zemích, kde Mall Group se svými e-shopy působí. Například na Slovensku vzrostly tržby oproti loňské kampani o 160 %, velice dobře si tradičně vedl i maďarský Mall.hu s takřka 50% nárůstem.

Mall Group zaznamenal rekordní tržby nejen v České republice, ale i v ostatních regionech, kde působí. „V rámci celé skupiny Mall Group jsme ve všech regionech během osmi dní, kdy kampaň probíhala, zaznamenali tržby ve výši takřka jedné miliardy korun. Úspěch kampaně nás nesmírně těší a motivuje k dalším inovacím a rozšiřování služeb,“ dodává Jakub Havrlant, CEO Mall Group.