Start-upový a ryze český projekt MailForce, který se aktuálně nachází ve stádiu open beta, dostal další významnou komponentu. Do jeho backendového rozhraní byla integrována služba Google Analytics, umožňující vlastníkům e-mailingových kampaní z jednoho Google účtu okamžitě kontrolovat jejich výsledky, a tak poznat chování příjemců a získat konkurenční náskok. Co vše lze s e-mail trackingem od Google Analytics získat?
MailForce je platforma pro inteligentní rozesílání newsletterů s možností získat přesný reporting kampaně s její následnou analýzou chování zákazníků vedoucí ke zvýšení doručitelnosti a konverzí e-mailingových zpráv. „Integrací dat z Google Analytics jsme dosáhli dalšího milníku a výrazného vylepšení tohoto automatického inteligentního řešení. Naši klienti tak už nejsou při kontrole kampaní nuceni přepínat z rozhraní MailForce do rozhraní Google Analytics a už vůbec nejsou nuceni několika kroky filtrovat, než se k odpovídajícím výsledkům kampaně dostanou. Pod Google účtem nyní mohou sledovat vývoj různých kampaní, včetně e-mailingové,“ komentoval změny Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy MailForce v Inveo.cz.
E-mail tracking prozradí, co se s e-mailem děje
Do MailForce jsou implementovány dva z plánovaných reportů Google Analytics. To dovoluje ke každé kampani rychle a jednoduše jedním kliknutím zobrazit data poskytující přehled publika, tedy návštěvnost a přehled konverzí, tj. kolik kampaň „vydělala“. Po vytvoření kampaně a jejím odeslání se u publika zobrazí návštěvnost na časové ose, a to s přehledem dle délky návštěvy. Nechybí ani souhrnné statistiky daného období a typ návštěvníků. Propojení Google Analytics s účtem MailForce probíhá v pěti snadných krocích. V případě přehledu konverze jsou pro analýzu k dispozici následující data:
- Příjmy a transakce na časové ose
- Transakce dle počtu návštěv
- Souhrnné statistiky daného období
- Vstupní stránky s nejvíce konverzemi
- Přehled dle dnů do uskutečnění transakce
- Města dle transakcí
„Integrací analytického nástroje od Google získává klient MailForce možnost sledovat aktuální i historická data o otevření newsletterů a chování uživatelů a je schopen analyzovat vlastnosti, jako je konverze, prodeje a další údaje. Statistiky ukazují, že nástroj Google Analytics ke sledování uživatelů používá většina firem i v dalších systémech určených pro měření kanálů, které ovlivňují kupující,“ řekl Michal Menšík, CEO společnosti Inveo.cz.