- Carvago prodává auta v 7 evropských zemí a do konce roku plánuje další evropskou expanzi
- V meziročním srovnání vzrostly v březnu tržby o 600 %
- Průměrná cena ojetého vozu prodaného online meziročně vzrostla o 59 %
Praha 18. května 2022: Největší evropské online tržiště s ojetými vozy Carvago pokračuje v rekordním tempu růstu. Za loňský rok společnost utržila třičtvrtě miliardy korun a v březnu vykázala meziroční zvýšení tržeb o 600 %. Navzdory složité situaci ve světě i v sektoru automotive se tak potvrdil trend příklonu zákazníků k nákupu auta online. Spolu s tím vzrostla i průměrná cena ojetého vozu prodaného na Carvago, která na českém trhu činí již 676 000 Kč. V letošním roce společnost míří na obrat ve výši tří miliard s měsíčními tržbami 250 milionů korun.
Carvago, které vzniklo jako český startup v říjnu 2020, prodává vozy už v sedmi evropských zemích. Z původní čistě B2B platformy se postupně stala plnohodnotná služba pro koncové zákazníky, která se na zahraničních trzích rychle etablovala a do konce roku 2022 chce vstoupit i do Švýcarska a Španělska. Potvrzuje to i raketové tempo růstu společnosti, jejíž tržby v meziročním srovnání vzrostly o 600 %.
„Pokračujeme v naší cestě, která má za cíl udělat z Carvago významného celoevropského hráče na trhu prodeje ojetých vozů. Chceme zákazníkům nabídnout transparentní a jednoduchý nákup ojetého vozu, který každý zvládne z pohodlí domova, a rekordní nárůst tržeb nás utvrzuje v tom, že jsme se vydali správným směrem. Vzhledem ke zvýšené poptávce ze strany dealerů, kteří mohou díky Carvago pokrýt poptávku svých zákazníků, očekáváme, že v červnu naše měsíční tržby atakují čtvrt miliardy korun,” dodává Jakub Šulta, CEO Carvago.
Online prodej ojetých vozů na platformě Carvago nadále roste, na což má vliv i napjatá situace v automobilovém průmyslu a nedostatek nových vozů. Stoupá ale i průměrná cena vozu prodaného na Carvago, která se na českém trhu v prvním kvartálu meziročně zvýšila z 499 000 Kč na 676 000 Kč bez DPH u vozidel do pěti let stáří. O 19 % zároveň vzrostl i průměrný nájezd, který činil 68 000 km.
„Dodávky nových vozů nadále negativně ovlivňuje dlouhodobý nedostatek polovodičů a další narušení dodavatelského řetězce způsobené válkou na Ukrajině. Automobilový průmysl tak prochází zásadními změnami a výrobci přecházejí ze segmentů s vysokým objemem výroby a nízkou marží ve prospěch ziskovějších modelů. Zákazníci, kteří nemohou nebo nechtějí čekat na nový automobil, tak stále častěji využívají online prodej, kde díky široké nabídce nemusí slevovat ze svých nároků na vůz,” doplňuje Šulta. Ačkoliv českému online trhu s ojetými vozy nadále dominuje značka Škoda, její podíl (28,7 %) mezi prodanými auty zvolna klesá – meziročně o 6,4 %. Na druhém místě se v žebříčku nejprodávanějších značek umístil Volkswagen, na třetím pak BMW, následované Fordem a Hyundai. Oproti předchozímu roku meziročně stoupl podíl aut s automatickou převodovkou, kterých se přes Carvago prodá již 44 %. Ekologický tlak a emisní limity pak postupně snižují zájem zákazníků o auta s dieselovým pohonem, jejichž podíl meziročně klesl z 52 % na 48 % a naopak roste zájem zákazníků o alternativní pohony v podobě hybridů či plně elektrických vozidel, kdy v roce 2022 je již každé desáté vozidlo prodané na Carvago právě s tímto pohonem.