Tisková zpráva, Praha, 10. června 2021
Nakupování potravin online už dávno není výsadou velkých měst. Potvrzují to zkušenosti online supermarketu Košík.cz na jihu Čech. Za poslední měsíce tu násobně vyrostl a rozšiřuje svoje pokrytí i služby. Oblast se rozšíří o desítky tisíc nových domácností, kterým nově začne zavážet nákupy v den objednání. Trhákem se mají stát například čerstvé ryby z Makra.
Jihočeská oblast, do které Košík zaváží zhruba tři čtvrtě roku, se výrazně zvětšila. K Českým Budějovicím, Hluboké a Rudolfově – tedy území o asi stovce tisíc obyvatel – přibyla nově oblast kolem dálnice D3, zahrnující Veselí nad Lužnicí nebo Soběslav. Na severu se pak propojí s již obsluhovaným Táborem, Sezimovým Ústím a Planou nad Lužnicí, což zvýší pokrytí o další desítky tisíc nových domácností.
Pro stávající i nové domácnosti Košík výrazně vylepšil služby a přiblížil je metropolitnímu standardu. Nově začal dopolední nákupy zavážet v den nákupu, a to už od dvou hodin od objednání. Jihočeši se také mohou přihlásit do dětského klubu Benjamínek nebo programu Plná péče pro seniory a hendikepované. Přibyla možnost platby pomocí odložené platby MALL Pay nebo stravenkových karet. Zároveň je možné využívat funkci “Více za méně”, která při nákupu většího množství zlevňuje kusovou cenu zboží.
Počet trvanlivých i čerstvých položek, které lze objednávat, se zdvojnásobil na 14 000 – tedy na stejně širokou nabídku, jako je v hypermarketech. Trhákem se stávají čerstvé potraviny. Například exotické ryby díky spolupráci s Makrem dokáže Košík přivést už od 48 hodin od výlovu. Zároveň se výrazným způsobem rozšířila sezonní nabídka mas pro grilovací sezonu.
“Data z posledních měsíců jasně ukazují, že v celé řadě jihočeských domácností se nákup potravin online stal naprostým standardem. A dokonce stoupl počet těch, které mají vyloženě metropolitní návyky. Posílili jsme proto rozvoz nejen v Českých Budějovicích, ale i okolních obcích, kde zájem za poslední půlrok raketově rostl,” uvádí Jan Škrabánek, šéf marketingu Košík.cz.
Českobudějovicko je i nadále zaváženo bez vlastního skladu v lokalitě – tedy pomocí logistického modelu, který se opírá o lokální obchodníky a který je v budoucnu možné využít v mnoha dalších regionech po celé republice.