Sezona vánočních večírků vrcholí a už teď se projevují letošní trendy. Klasická popracovní posezení v nejbližší restauraci začínají nahrazovat propracovanější akce na míru pro široký firemní kolektiv včetně rodinných příslušníků. Trendem je přesun akcí přímo do firem, vyšší účast zaměstnanců i větší investice ze strany firem. Potvrzují to i údaje služby BB Box od Bageterie Boulevard, která je největším poskytovatelem smart office cateringu v ČR
České ekonomice se v posledních pěti letech daří a firmy se neostýchají investovat do svých zaměstnanců. To se projevuje nejen ve stále dražších a propracovanějších firemních benefitech, ale také na vánočních večírcích, za které firmy podle údajů služby BB Box letos utratí jen za občerstvení až o 15 % více než loni. Už teď tvoří firemní večírky 20 % všech objednávek společnosti, která očekává, že v posledních 14 dnech před Vánoci to bude celá třetina.
Mezi nejrozšířenější trend letošních firemních oslav Vánoc patří jejich přesouvání z hospod do zasedacích místností a firemních kanceláří. Program se pak zaměřuje hlavně na zlepšení a prohloubení vztahu zaměstnanců k samotné firmě. To potvrzuje i Levon Ter-Ghazaryan, projektový manažer služby BB Box: „Podle mého názoru se v České republice začal projevovat trend ze zahraničí, kdy se firmy snaží i prostřednictvím vánočních akcí lépe poznat své zaměstnance a budovat pozitivní vztah k jejich značce i zaměstnavateli. Většina lidí má tendence na konci roku bilancovat, co se jim povedlo a co je trápí, a právě pohodové vánoční večírky mají přispět k tomu, aby se všichni ve firmě cítili dobře. Proto se v posledních letech stále více upouští od akcí, kde hrál hlavní roli alkohol, a nahrazují je taková setkání, kde si přijdou na své všichni. To potvrzuje i fakt, že podle našich zkušeností jsou firemní večírky koncipovány stále více nejen jako akce pro zaměstnance, ale i jejich rodiny. “
Nejvýrazněji se tento trend projevuje u startupů a mladých firem, které jsou více nakloněné digitálním technologiím a novým trendům, ale nezůstává jen u nich. Inhouse večírky pořádají i společnosti v regionech nebo úřady, které tak mnohdy řeší vyčerpání přebytky v rozpočtech na reprezentaci a občerstvení.
Díky změnám koncepcí večírků i přesunům z restaurací se i zvyšuje počet účastníků o ty, pro které posezení v hospodách nebylo tak lákavé. „Díky tomu, že občerstvení zavážíme až do večerních hodin a mnohdy i v rámci opakovaných objednávek, víme, že se vánočních večírků letos v průměru účastní 70-75 % zaměstnanců, což je o 10-15 % více než v minulých letech,“ říká Levon Ter-Ghazaryan a doplňuje i informace o délce večírku: „Podle našich údajů trvá průměrný vánoční večírek 5-6 hodin, i když se samozřejmě najdou i výjimky a některé firmy si domlouvají individuální prodloužení doručení občerstvení na noční hodiny,“ uzavírá.