Logisticko-technologická společnost DODO s lékárenskou sítí Dr. Max pražským zákazníkům již rok expresně doručuje léky, zdravotní doplňky i drogistické zboží a jak ukazují dosavadní výsledky spolupráce, zájem o rychlé a přesné doručení v tomto segmentu rychle roste. Za první rok spolupráce DODO zákazníkům expresně doručilo 50 000 objednávek. Firmy proto svou spolupráci rozšíří i na další pobočky, vznikne expediční depo pro zákazníky ve středočeském kraji a expresní rozvoz bude nově k dispozici rovněž v Brně a Ostravě.
Po prvním roce spolupráce se z několika závozů stalo v průměru 1 200 doručených objednávek týdně. Celkový počet objednávek v prvních šesti týdnech roku 2023 se oproti stejnému období v předchozím roce zvýšil téměř pětkrát. Nabídka rychlého doručení prostřednictvím DODO se tak v nejbližší době bude dále rozšiřovat, a to jak navýšením počtu obsluhovaných poboček, tak i rozšířením kapacity doručovacích slotů. O Vánocích se počet doručených objednávek ze sítě Dr. Max blížil i třem stovkám denně, přičemž do poloviny roku se díky rozšíření služby do středočeského kraje, Brna a Ostravy očekává nárůst na průměrných 500 denně.
V současné době DODO pro Dr. Max zajišťuje expresní doručení volně prodejných léků a doplňků stravy, přičemž zákazník si v e-shopu Dr. Max může vybrat možnost doručení v ten samý den nebo ve dvou následujících dnech. Při objednání má zákazník možnost zvolit si konkrétní dvouhodinový doručovací slot. První denní doručovací slot je stanoven na 8. – 10. hodinu, poslední slot pak na 18. – 20. hodinu večerní.
Nejčastěji objednávaným zbožím jsou produkty jako paralen, ibalgin, vitamíny B6 či C a obecně léky, které nabízí rychlou pomoc s akutními zdravotními obtížemi. Zákazníci i z toho důvodu jednoznačně preferují doručení hned v den objednávky a dle zpětné vazby velmi oceňují, že DODO zvládne s maximálně desetiminutovým zpožděním doručit 98,5 % objednávek. Velmi populárními artikly jsou ale také sezónní produkty a položky, které jsou součástí pravidelných promo akcí.
„V průběhu covidu i následných chřipkových epidemií se ukázalo, jak se návyky zákazníků mění. V případě obtíží se již často vyhýbají fyzické návštěvě kamenné lékárny a chtějí svůj nákup vyřídit bezpečně a z pohodlí domova na e-shopu. Online zákazníci navíc oceňují širší nabídku sortimentu, která již přesahuje 25 tisíc produktů. I proto na rozvoji našeho omnichannel přístupu dále usilovně pracujeme a přinášíme nové možnosti doručení, včetně nedávného zařazení výdejních boxů,“ popisuje marketingová ředitelka Dr. Max ČR Tereza Dušková.
Právě z důvodu měnících se návyků zákazníků kladou lékárny na svá e-shopová prostředí stále silnější důraz. Dokládají to i čísla – e-shop Dr. Max za poslední rok rostl dvouciferně a aktuálně firmě generuje 20 % z celkového obratu. Lékárenská síť Dr. Max si tak udržuje postavení jedničky, a to jak v obratu kamenných poboček, tak právě v počtu online objednávek.
„Důraz na online prodej s rychlým doručením jsou jasným trendem, který postupně proniká i do dříve konzervativnějších odvětví, jako je právě prodej lékárenských produktů. Těší nás, že s Dr. Max, který je jasnou jedničkou svého odvětví, reagujeme na potřeby zákazníků a posouváme zákaznickou zkušenost, tak, jako se nám to již povedlo v jiných segmentech v čele například s doručováním potravin, kde kompletně vozíme pro ty největší hráče na trhu, jako je Tesco či Košík.cz,“ uzavírá Ivo Velíšek, CEO DODO pro Českou republiku a Slovensko.