Závěr roku je vždy časem bilancování a přemítání o tom, jak se nám dařilo v uplynulém roce – co jsme zažili, kam jsme cestovali nebo čeho jsme dosáhli. Letošní rok není výjimkou, ač byl v mnohém jiný.
V březnu tohoto roku se mnohé změnilo. Otěže převzala po celém světě pandemie, a způsob, jakým lidé byli zvyklí žít, se proměnil. Dopad to samozřejmě mělo i na Uber – z bodu, kdy jsme denně zprostředkovali přes 16 milionů jízd, jsme se dostali do situace, kdy jsme naše zákazníky žádali, aby zůstali doma a nikam nejezdili. Spolu s tím jsme se snažili najít způsob, jakým by aplikace Uberu mohla společnosti v nastalé situaci co nejlépe prospět.
Uber řečí čísel:
- 10 milionů: Po celém světě jsme zdarma poskytli 10 milionů jízd a rozvozů jídel zdravotnickému personálu, dobrovolníkům či seniorům. V České republice jsme během jarní vlny koronavirové pandemie darovali 1 000 jízd personálu pražských nemocnic a na podzim pak dalších 350 bezplatných jízd dobrovolníkům Českého červeného kříže.
- Miliarda korun: Uber vynaložil více než miliardu korun na nákup zdravotnických a ochranných pomůcek pro řidiče a kurýry po celém světě. V České republice jsme řidiče vybavili více než dvěma tisíci litrů dezinfekčních přípravků, a to společně s instrukcemi, jak udržovat vůz v dokonalé čistotě.
- 30 milionů kusů: Nakoupili jsme okolo 30 milionů roušek a respirátorů a rozdali je více než 2,5 milionu kurýrů po celém světě. V České republice jsme stovky řidičů bezplatně vybavili plastovými zástěnami, které bezpečně oddělují prostor pro řidiče a pro cestující.
- 231 milionů: Naše aplikace provedla více než 231 milionů kontrol toho, zda mají řidiči a kurýři před zahájením jízdy správně nasazenou roušku.
- 99,5 %: Do dnešního dne proběhlo 99,5 % ze všech jízd bez nahlášení problému s rouškou.
- 500 milionů korun: Našim řidičům a kurýrům, kteří v důsledku pandemie COVID-19 přišli o své příjmy, jsme poskytli finanční podporu ve výši přesahující půl miliardy korun.
- 17,5 miliardy korun: Takovou částku jsme do roku 2025 přislíbili stovkám tisíc řidičů Uberu na podporu jejich přechodu k vozům s elektrickým pohonem.
- 0: Zavázali jsme se k tomu, že do roku 2040 bude náš provoz plně uhlíkově neutrální.
Kromě podpory zdravotníků a dobrovolníků sociálních služeb v rámci české pobočky Červeného kříže jsme nejvíce hrdí na to, že jsme naše služby mohli přinést také zákazníkům v Brně, kam Uber vstoupil v červenci letošního roku. Službu jsme spustili ve spolupráci s místními profesionálními taxikáři a u obyvatel i návštěvníků Brna se setkala s vřelým přijetím.
Letošní novinkou pro cestující v Praze je služba Uber Comfort, která nabízí ještě komfortnější jízdu v nejnovějších pohodlných vozech a s těmi nejlépe hodnocenými a nejzkušenějšími řidiči.
Učinili jsme rovněž vše pro to, abychom naše uživatele i řidiče i v období globální pandemie udrželi v bezpečí, a to spuštěním řady opatření i technologických inovací. Mezi nimi byla funkce kontroly, zda má řidič před zahájením jízd nasazenou roušku, instalace speciálních plastových zástěn pro oddělení prostoru řidiče a pasažérů nebo rozsáhlá informační kampaň.
Děkujeme, že jste letos jezdili s námi, a těšíme se na další společný rok.