- Společnost T-Mobile se jako první velký mobilní operátor připojuje k projektu Bank iD.
- Díky této spolupráci už nemusí stávající i noví zákazníci společnosti navštěvovat prodejny nebo čekat na kurýra, který by ověřil jejich totožnost.
Společnost T-Mobile spouští ve svém e-shopu digitální ověření totožnosti prostřednictvím Bank iD. Zákazníci tak mohou od úterý 2. května objednávat hlasové mobilní služby online bez nutnosti návštěvy prodejny nebo čekání na kurýra. Kompletní ověření přes Bank iD nabízí T-Mobile jako první mobilní operátor na českém trhu, a přináší tak zákazníkům výrazné zjednodušení při sjednávání služeb.
Kompletně online je možné sjednat mobilní hlasové i datové tarify, tzn. aktivovat nové telefonní číslo včetně zakoupení telefonu na splátky či přenést číslo od konkurence. Při využití elektronické SIM karty, tzv. eSIM se například zkrátí aktivace nové služby z dnešních několika dnů na několik minut. Kromě vyššího zákaznického komfortu a časové úspory ulehčí tato změna i městské logistice, kdy ubudou stovky cest kurýrů měsíčně, a sníží se též administrativní zátěž prodejen.
Možnosti využití služby Bank iD chce T-Mobile postupně rozšiřovat. V nejbližší době by tak měl přibýt například i online přechod z anonymní předplacené služby na paušální. „Chceme, aby si naši zákazníci mohli vyřídit maximum záležitostí z domova, a to nám služba bankovní identity umožní. Jsme rádi, že díky spolupráci s Bank iD můžeme jako první mobilní operátor u nás udělat další krok v digitalizaci Česka,“ dodává Eva Nora, manažerka digitálních služeb v T-Mobile.
Bankovní identita pomáhá už třetím rokem digitalizovat Česko. Umožňuje digitální ověření totožnosti nejen při komunikaci s úřady, ale nabízí široké možnosti využití také v soukromém sektoru. Službu využilo už přes 2,7 milionu lidí, což představuje více než třetinu dospělé populace. „T-Mobile je prvním velkým mobilním operátorem, který ověření přes Bank iD umožňuje. Toto spojení představuje další obrovský pokrok v oblasti digitalizace a zároveň přinese významné ekonomické i ekologické úspory,“ vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel Bankovní identita, a.s.
V rámci spuštění nové služby připravil T-Mobile pro své zákazníky také přehlednou microsite, kde naleznou veškeré podrobnosti o fungování služby Bank iD a možnostech jejího využití. Na tři náhodně vybrané zákazníky, kteří v průběhu května využijí při nákupu nové služby k ověření Bank iD, pak čeká i odměna. Losování proběhne v polovině června.
Bankovní identita partnerem T-Business
T-Mobile se podílí na projektu implementace back-end systému Bankovní identity od jeho počátku. „Celý systém jsme společně se specialisty Bankovní identity navrhli a implementovali během několika měsíců, a nyní jej provozujeme v dedikovaném a zabezpečeném privátním cloudu v našem nejmodernějším datovém centru DC7. Vzhledem k velkému zájmu partnerů o připojení ke službě i neustále se zvyšujícímu počtu zákazníků Bank iD systém nadále rozvíjíme, posilujeme i standardizujeme pro provoz kritické infrastruktury státu. Projekt Bank iD vnímáme jako důležitou součást digitalizace Česka a jsme velmi rádi, že můžeme být jeho součástí,““ dodává Martin Buša, manažer top korporátního prodeje T-Mobile.
Navržené a dodané řešení je poskytováno formou privátního cloudu v datových centrech společnosti T-Mobile. Součástí poskytovaných služeb jsou jak služby na úrovni IaaS (Infrastructure as a Service), tak i na úrovni PaaS (Platform as a Service). Během návrhu a implementace byla využita i celá řada produktů na bázi Open Source Software. Součástí poskytovaného řešení jsou i prvky pro komplexní zajištění kybernetické bezpečnosti. Služby jsou poskytovány v režimu 24/7 a splňují vysoké požadavky na kvalitu a dostupnost (SLA).
O Bankovní identitě:
Bankovní identita, digitální občanka, je zdaleka nejpoužívanější metodou digitálního ověření totožnosti českých občanů u institucí a firem. Bankovní identitu má téměř šest milionů klientů bank, kteří využívají elektronické bankovnictví. Umožňuje jim jednoduché a bezpečné přihlášení k portálům státní správy i firem, jednoznačné prokázání osobních údajů (např. plnoletosti) a podepsání dokumentů.
V České republice funguje od ledna 2021 pod značkou Bank iD. Za tu dobu ji využilo více než 2,7 milionu lidí, což představuje více než třetinu dospělé populace. Bankovní identita významně přispívá k digitalizaci státní agendy i služeb soukromých firem.